پکن: آمریکا به دنبال ایجاد درگیری در آسیا و اقیانوسیه با هدف مهار چین است

یک دیپلمات چینی آمریکا را به تلاش برای شعله ور کردن درگیری‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه با هدف مهار روند توسعه پکن متهم کرد.

هان ژی چیانگ، سفیر چین در تایلند تأکید کرد که آمریکا به دنبال شعله‌ور کردن درگیری‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه است تا روند توسعه و رشد پکن را مهار کند.

هان ژی چیانگ در مصاحبه با روزنامه بانکوک پست گفت: آن‌ها (برخی کشور‌های غربی) برای جلوگیری از توسعه جمهوری خلق چین، درگیری‌هایی را در منطقه ما به راه می‌اندازند که صلح و ثبات را تهدید می‌کند، در واقع استراتژی آمریکا در منطقه اقیانوس هند و آرام مبتنی بر سیاست مهار چین است.

این مسئول چینی با تأکید بر اینکه هیچ تلاشی برای محدود کردن توسعه چین موفق نخواهد بود، گفت: چین به توسعه صلح آمیز متعهد است و سیاست همکاری دوجانبه سودمند با کشور‌ها را دنبال می‌کند.

مجله آمریکایی "فارین پالیسی" هم تصمیم واشنگتن برای کاهش سرعت توسعه فناوری پکن را به حماقت تشبیه و تأکید کرد که چین مدرن چندین بار نشان داده است که توقف توسعه فناوری آن غیرممکن است.

این مجله گزارش داد که اقدامات آمریکا با هدف محروم کردن چین از دسترسی به پیشرفته‌ترین تراشه‌ها، بیش از آنکه به چین، به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نیمه‌رسانا‌ها در جهان و خریدار حدود ۲۵ درصد از فروش شرکت " Micron " آمریکا آسیب برساند، می‌تواند به شرکت‌های بزرگ آمریکایی متخصص در تولید تراشه‌ها زیان وارد کند.

چند روز پیش، دو دیپلمات ارشد ایالات متحده و چین در واشنگتن با یکدیگر دیدار و طبق گفته طرف آمریکایی، گفتگو‌های عمیق، صریح وسازنده‌ای را برگزار کردند.

این آخرین مورد از یک سری گفتگو‌های جدید برای باز نگه داشتن خطوط ارتباطی بین دو اقتصاد بزرگ جهان است.

این امر پس از آن صورت گرفت که چند روز پیش آمریکا ۲۸ نهاد و سازمان از جمله ۵ شرکت روسی و نیز نهاد‌هایی از چین، آلمان، فنلاند، عمان، امارات و پاکستان را تحریم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار