سخنگوی دولت گفت: دولت مخالف ورود غیرقانونی اتباع به ایران است و پس از شناسایی به کشورشان استرداد داده می‌شوند و اتباعی هم که قانونی در کشور هستند ساماندهی می‌شوند.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به پرسشی درباره ورود غیرقانونی اتباع به ایران گفت: دولت در حد توانش از ورود غیرقانونی اتباع جلوگیری می‌کند، اگر اتباعی غیرقانونی وارد کشور شدند هم شناسایی شوند و به کشور خودشان استرداد داده شوند. نسبت به اتباعی هم که قانونی در کشور هستند طبیعتاً به ساماندهی آنان تأکید داریم.

بهادری جهرمی افزود: دو سال پیش هم در اوایل دولت درباره تشکیل سازمان مهاجرین لایحه‌ای تقدیم مجلس کردیم و دو سال است منتظر مجلس هستیم تا مشخص شود همه ابعاد و زوایای موضوعات مرتبط با مهاجران بتواند تدوین کند.

سخنگوی دولت تأکيد کرد: فضاسازی گسترده‌ رسانه‌ای در ایام اخیر شکل گرفته و مثلاً تصاویری مربوط به پنج سال پیش باز نشر داده شود و تصاویری که مربوط به کشور ما نیست را باز نشر کنند و یک بحران‌آفرینی برای دو ملتی ایجاد کنند که پیوندهای دیرینه دارند و نباید در دام آن بیفتیم و در مقابل آن باید تلاش کنیم به صورت قانونی و هدفمند مهاجران قانونی را ساماندهی کنیم.

اواخر تیر ماه احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: «برآوردها درباره تعداد مهاجرین افغانستانی در ایران بیش از ۵ میلیون نفر است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
#اخراج_افغانی_مطالبه_ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
همه افغانها باید اخراج بشوند
آخرین اخبار