آغاز به‌کار مجمع خیرین مهاجر استان قم برای اولین بار در کشور

به همت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، مجمع خیرین مهاجر استان قم برای اولین بار در کشور آغاز به‌کار کرد.

همزمان با میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) شامگاه دوشنبه در جلسه‌ای که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم و شرکت بیش از ۵۰ فرهیخته، نخبه پزشکی و تولید کننده غیرایرانی از ملیت‌های مختلف جهان آیین آغاز به‌کار مجمع خیرین مهاجر استان قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

علی اکبر زارعی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم در آیین آغاز فعالیت نخستین مجمع خیرین مهاجر استان قم، گفت: با همت و تلاش‌های فرهیختگان، نخبگان پزشکی و فعالان اقتصادی مهاجر در استان، شاهد حمایت از قشر‌های آسیب‌پذیر خواهیم بود.

او  با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از اتباع و مهاجرین مجاز در کشور بیان کرد: با حمایت‌های سازمان‌های بین‌المللی بسته‌های معیشتی به قشر‌های آسیب‌پذیر اعطا شده است.

زارعی با تاکید بر لزوم حمایت سازمان‌های بین المللی از توسعه دانش و مهارت اتباع و مهاجرین مقیم در کشور، عنوان کرد: دو باب مدرسه با اعتبارات کمیساریای عالی سازمان ملل در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل امور اتباع استان با اشاره به ثبت نام بیش از ۳۹ هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان قم گفت: با راه‌اندازی سامانه سهما توسط سازمان ملی مهاجرت ارائه خدمات به مهاجرین مجاز در کشور به صورت الکترونیکی و با سرعت بالاتری صورت گرفته است.

احمد حاجی زاده، معاون سیاسی امنتی استاندار قم با اشاره به حضور فرهیختگان، پزشکان، نخبگان علمی، تولیدکنندگان و ... مهاجر در استان قم، گفت: باید از ظرفیت خیرین مهاجر در مسیر خدمت‌رسانی به همنوعان خود آن‌ها استفاده کرد.

او افزود: مشارکت اجتماعی مهاجرین در مواردی همچون درمان و معیشت جزو الزامات حضور نخبگان مهاجر است.

معاون سیاسی امنتی استاندار قم با اشاره به ایام هفته دفاع مقدس و لزوم تکریم از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدای غیرایرانی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: قم با دارا بودن بیش از یک هزار و ۳۵ شهید غیرایرانی از ملیت‌های مختلف به ویژه افغانستانی از ابتدای شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی تاکنون سرآمد ایثارگران مهاجران کشور بوده است.

او با بیان اینکه همگرایی و نوع‌دوستی و پرهیز از قومی‌گرایی باید در دستور کار مهاجرین خارجی مقیم ایران قرار گیرد، گفت: قم دارای ظرفیت بسیار عظیم اقتصادی و پزشکی در حوزه مهاجرین است و باید به نحو احسن از این ظرفیت بهره‌مند شد.

حاجی زاده با اشاره به موضوعات مهم و اساسی مهاجرین در حوزه درمان، آموزش و مهارت علمی اتباع خارجی، بیان کرد: با ساماندهی و حذف موازی کاری در مشارکت خیرین، بخش عمده‌ای از این موانع و مشکلات مرتفع خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم عنوان کرد: دولت سیزدهم با صدور کارت هوشمند فرصت بهره مندی از خدمات را برای مهاجرین فراهم خواهد کرد تا بتوانند از امکانات گسترده‌ای بهره‌مند شوند.

او  ادامه داد: ما از شما مهاجرین می‌خواهیم همراه با ما حرکتی سازنده و پویا در مسیر حمایت و کمک به مهاجرین داشته باشید.

حاجی‌زاده گفت: ما با تمام توان در خدمت شما هستیم و شما نیز با توجه به نیرو‌های متخصصی که در حوزه سلامت دارید می‌توانید در بخش درمان مهاجرین خدمت کرده و با ایجاد یک راهکار از کسانی که دچار مشکلات سلامتی هستند حمایت کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار