اردوغان: سازمان تروریستی «گولن» خون بی‌گناهان را می‌ریزد و بشریت را تهدید می‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که آنکارا هر اقدامی را برای مقابله با سازمان‌های تروریستی به منظور حفظ امنیت مردم ترکیه انجام خواهد داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) در خصوص جدیدترین حادثه تروریستی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور در آنکارا تصریح کرد که ترکیه هر اقدام لازم را برای مبارزه با ترویسم و حفظ امنیت این کشور انجام خواهد داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در واکنش به حمله تروریستی روز یکشنبه (۹ مهر ماه) در پایتخت این کشور گفت: «ما هر اقدامی برای تحقق اراده مردم و مبارزه با سازمان‌های تروریستی که امنیت کشور ما را تهدید می‌کند، انجام می‌دهیم».

وی سپس با متهم کردن سازمان «فتح‌الله گولن» منتقد در تبعید اردوغان گفت: «سازمان گولن یک سازمان تروریستی است که خون بی‌گناهان را می‌ریزد و بشریت را تهدید می‌کند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین خواستار همکاری کشور‌های جهان با ترکیه در مقابله با تروریسم شد و گفت: «ترکیه انتظار گام‌های منسجم از کشور‌های دوست علیه تروریسم را دارد».

پیش از این، در پی انفجار تروریستی در نزدیکی ساختمان‌های وزارت کشور و پارلمان ترکیه در مرکز آنکارا، رئیس‌جمهور ترکیه واکنش نشان داد و تصریح کرد: امروز تروریست‌ها شکست خوردند و تروریست‌ها همواره در تحقق اهدافشان شکست خواهند خورد.

اردوغان افزود: به سازمان گولن و هیچ سازمان تروریستی دیگری اجازه نخواهیم داد که بار دیگر رویکار آیند. در خصوص سازمان‌های تروریستی که تحت پوشش فرهنگی به کشورمان می‌آیند، هوشیاریم. سازمان‌های تروریستی، آخرین نفس‌های خود را می‌کشند، چون ما همواره آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم. 

محمد فتح الله گولن، سخنران، نویسنده و مدرس علوم اخلاقی و الهیات اهل ترکیه است؛ او که حمایت از کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ در کشورش علیه «رجب طیب اردوغان» متهم است، هم‌اکنون در پنسیلوانیای آمریکا زندگی می‌کند و واشنگتن بار‌ها مخالفتش را با تحویل فتح الله گولن به دولت آنکارا اعلام کرده است.

روابط سیاسی اردوغان و گولن در دهه‌های گذشته خوب بوده تا زمانی که جنبش گولن افراد زیادی را جذب و مشغول فعالیت‌هایی همچون تاسیس مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات حرفه‌ای و حتی ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی در ترکیه و جهان شد. اردوغان کودتا علیه دولتش در جولای ۲۰۱۶ را به دست نیرو‌های طرفدار گولن می‌داند؛ به همین خاطر وزرات امور خارجه ترکیه سابقاً اعلام کرده بود که عدم تحویل او به آنکارا نشانه دشمنی واشنگتن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۲۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
آمریکا به همراه غرب از سال ۱۹۸۴ تاکنون تسلیحات پ ک ک را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۲۴ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
تروریست های کشورهای غربی از سال 2011 تاکنون چگونه و چطور وارد سوریه و عراق می شوند؟ 100 درصد فقط از طریق کشور ترکیه جنایتکار با پرداخت رشوه و پول دلالی به دولت ترکیه و هم به ارتش ترکیه!
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۱۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
و این در حالی است که تروریست‌ها مورد حمایت اردوغان و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون آزادانه در سراسر ترکیه جولان می‌دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
این گولن دیگه چه خریه
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۴۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون با کمک مالی جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی درسوریه، عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار