۹۰ بنای تاریخی بوشهر ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: از ۳۵۰ بنای تاریخی شهر بوشهر، ۹۰ مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

اسماعیل سجادی‌منش روز سه شنبه اظهار کرد: عمده مشکلی که تا کنون موفق به ثبت بخش عمده‌ای از بنا‌های تاریخی و با ارزش شهر بوشهر نشده این است که در اختیار سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی قرار دارند.

وی افزود: اگر چه مکاتبه‌های فراوانی برای در اختیار قرار گرفتن این مکان‌ها برای مرمت، احیا و نگهداری استاندارد از آن‌ها توسط میراث فرهنگی استان انجام شده، اما تاکنون موفقیت قابل توجهی در این بخش نداشته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تصریح کرد: رفع این چالش نیازمند حمایت دستگاه قضایی استان است که تجربه حدود دو سال گذشته نشان می‌دهد که با حمایت‌های قضایی می‌توان بخشی از این بنا‌ها را مرمت و احیا و در زمره آثار ملی ثبت کرد.

سجادی‌منش عنوان کرد: در دوره تحولی قوه قضاییه شاهد همکاری و حمایت خوبی از طرف دستگاه قضایی استان برای حفظ میراث فرهنگی و برخورد با متخلفین هستیم به گونه‌ای که طی همین یک سال گذشته، بعد از سه ماه تشکیل پرونده در محاکم دادگستری، احکام قضایی صادر شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته برای تقویت حوزه گردشگری در استان بوشهر سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد که عملیات اجرایی بخشی از این طرح‌ها آغاز و یا مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.