نخستین جشنواره ملی انگور شاهرود با هدف معرفی ارقام جدید برگزار می‌شود

رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود گفت: نخستین جشنواره ملی انگور این شهرستان با هدف معرفی ارقام محلی و جدید، بررسی چالش‌های حوزه کاشت و داشت، مباحث بازرگانی و تاثیر اقلیم، برای برگزاری در روز ۱۳ مهر برنامه‌ریزی شد.

آقابیگی  در نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره ملی انگور شاهرود، گفت: معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان، مدیریت کاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت انگور، معرفی جاذبه‌های گردشگری در حوزه کشاورزی، صادرات و بازاریابی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی مدعوین از محورهای برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه چهار کارگروه برای اجرای این جشنواره تشکیل شده است، ابراز کرد: جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان هماهنگ کننده در کنار این کارگروه‌ها فعالیت دارد.

آقابیگی با اشاره به اینکه اداره جهاد کشاورزی برگزارکننده این جشنواره نیست، اظهار کرد: کارگروه علمی از کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه صنعتی شاهرود و پارک علم و فناوری تشکیل شده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود به خشکسالی‌های سال‌های گذشته در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری این جشنواره در راستای نیازهای جدید باغداران با توجه به این خشکسالی ها برنامه‌ریزی شد.

وی تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی دارد که نیاز به برجسته‌سازی آنها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.