کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز آسمان استان قسمتی ابری همراه با افزایش ابر است و وزش باد نیز در ساعات بعد از ظهر به حد شدید می‌رسد.

الهام نجفی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی از دیروز همچنان در استان فعال است و تا روز پنجشنبه به واسطه فعالیت این سامانه انتظار بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای در مناطق استان وجود دارد.

وی ادامه داد: میزان بارش‌ها به ویژه در مناطق شمالی استان در روز پنجشنبه هفته جاری بیشتر خواهد بود که اغلب به صورت نقطه و رگباری است، از این رو احتمال سیلابی شدن و آبگرفتکی برخی مسیر‌ها دور از انتظار نیست.

نجفی اظهار کرد: این سامانه روز جمعه از استان خارج می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان همچنین از روند کاهش دما در استان طی روز‌های پیش رو خبر داد و گفت: این کاهش دما روز جمعه هفته جاری در مناطق سردسیر استان به چهار درجه نیز خواهد رسید.

نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به این کاهش دما، هشدار زرد کشاورزی در استان صادر شده است و به کشاورزان توصیه می‌شود اقداماتی را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات جالیزی و انگور داشته باشند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.