رئیس قوه قضائیه:

سفر‌های استانی با هدف دیدار مستقیم و حل مشکلات مردم انجام می‌شود

رئیس دستگاه قضا گفت: هدف اصلی و اساسی از انجام سفر‌های استانی حضور میدانی در مراکز و دیدار مستقیم و بلاواسطه با مردم و شنیدن مسائل آنهاست تا بتوانیم در حد مقدور مشکلاتشان را مرتفع سازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در آغاز سفر استانی خود به آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هدف از این سفر حضور میدانی، مواجهه با مسائل و مشکلات و نقاط قوت و‌ ضعف هر استان است گفت: مهمتر از این اهداف اصلی دیدار با مردم از نزدیک است که سخن و حرف مردم را از نزدیک بشنویم. 

رئیس قوه قضائیه گفت: با آنچه در توان است می‌خواهیم مشکلات مردم را حل کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: در این سفر استانی مسئولان و معاونین قوه قضائیه هر کدام به یک شهرستان‌ها سفر خواهند کرد و با مردم و مسئولان نشستی خواهند داشت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: تعدادی از مسئولین عالی قوه قضائیه نیز در خود شهر تبریز با مردم گفتگو خواهند داشت و بنده هم نسبت به موضوعاتی که در سفر پیش‌بینی شده است مانند حضور در بین فراجا و نیرو‌های فرماندهی استان، حضور در بین نمایندگان اقشار مردم، نشست با تعدادی از همکاران و همچنین نشستی با اساتید و دانشجویان و در نهایت جمع‌بندی نتایج سفر در شورای ادارای و در شورای عالی قضایی استان حضور خواهم یافت.

وی متذکر شد: امید است بتوانیم آنچه در توان است به مشکلات مردم و همکاران بپردازیم و در جهت رفع آن‌ها باشیم. 

قوه قضاییه از ماموریت‌های نیروی انتظامی حمایت می‌کند

رییس قوه قضاییه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیروی انتظامی مجموعه‌ای است که پیوسته مشغول جهاد فی سبیل‌الله است و مستمر شهیدان والامقامی را تقدیم نظام اسلامی می‌کند؛ گفت: در سال جاری که فقط هفت ماه از آن سپری شده، بیش از ۵۰ شهید از این نیرو به‌منظور تامین و تحکیم امنیت مردم و کشور تقدیم شده است

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی با عنایت به حجم و تنوع ماموریت‌هایی که بر عهده دارد، نیازمند آموزش‌های پیوسته و مستمر است که به حمدالله این مهم تحقق یافته است؛ همچنین این نیرو متناسب با ماموریت‌های متنوعی که دارد نیازمند تجهیز امکانات و نیروست.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: نیروی انتظامی جمهوری‌اسلامی ایران امروز سرافراز و سربلند است و توانسته نگاه مثبت آحاد مردم را به خود جلب کند و در انجام ماموریت‌های متنوع خود اعم از برقراری نظم و امنیت و مرزبانی، توفیقات شایان توجهی را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی یکی از ستون‌ها و استوانه‌های امنیت در کشور است و به واسطه ماموریت‌ها و مسئولیت‌های متنوعی که از نقاط مرزی تا مناطق شهری و روستایی بر عهده دارد، به موقعیت و مختصاتی ممتاز در میان نیرو‌های مسلح دست یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی توانسته است با ایفای مطلوب مسئولیت‌های خود به معنای واقعی کلمه، پناهِ جمع و فرد فرد مردم باشد.

رئیس قوه قضاییه با تبیین و تشریح مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های نیرو‌های انتظامی جمهوری اسلامی در دفع شر تروریست‌ها و اشرار گفت: باید خدمات و مجاهدت‌های سلحشورانه نیرو‌های انتظامی، هرچه بیشتر و جامع‌تر برای مردم و مسئولین، بازگو و تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ابتدای این برنامه با حضور در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان آذربایجان شرقی، با تعدادی از جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس به گفت و گوی صمیمانه پرداخت و این سلحشوران و غیورمردان را مورد تفقد قرار داد.

رئیس قوه قضائیه در پایان از زحمات رسانه‌ها در جهت انتشار اخبار این سفر تشکر و قدردانی کرد. 

شایان ذکر است رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به تبریز از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، آقای عابدین‌خرم استاندار،آقای خلیل‌اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی و سایر مقامات استانی مورد استقبال قرار گرفت. 

گفتنی است فرزند خلبان شهید رحمانی به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم استان آذربایجان شرقی ورود رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه را به استان خیرمقدم گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.