مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از فعالیت ۲۴ هزار صیاد از گواتر تا زرآباد و افتتاح ۲ اسکله جدید کنارک و تنگ تا چند ماه آینده خبرداد.

عطاالله رئیسی  اظهارکرد: تعداد هفت دستگاه برج نوری(روشنائی) ۱۸ متری دارای ۱۲ عدد نورافکن ۲۰۰ وات smd با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال در بنادر صیادی پسابندر( ۲ دستگاه)، بریس، رمین، پزم، کنارک، زرآباد ( هر کدام یک دستگاه) نصب و به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی خود به منظور تأمین روشنایی، پایش بنادر صیادی در شب و صیانت از اموال جامعه شریف صیادی و نیز نگهداری از تاسیسات پشتیبانی بنادر صیادی اقدام به نصب برج‌های نوری در تمامی بنادر زیر پوشش این اداره کل کرده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سال گذشته (۱۴۰۱) صید استان ۲۸۵ هزار تن بوده که رتبه دوم صید در کل کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: هدف از نصب و راه اندازی این برج‌ها علاوه بر تامین روشنایی، ارتقای ایمنی در بنادر صیادی در زمان شب از طریق دوربین‌های مداربسته نیز است.

افتتاح ۲ اسکله جدید کنارک و تنگ

وی با اشاره به اینکه اسکله جدید کنارک بطول یک‌هزار و ۹۶۴ متر و اسکله بتونی جدید بندر تنگ جهت پهلوگیری لنج های صیادی بطول ۲۲۰ متر و موج شکن آن بطول ۱۷۵۰ متر در حال ساخت است.

رئیسی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری ۲ پروژه مذکور جهت رفاه حال صیادان عزیز منطقه به بهره برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار