همایش ملی آیت الله کوهستانی امروز در بهشهر برگزار می‌شود.

همایش ملی آیت الله کوهستانی با عنوان آقاجان کوهستان، امروز چهارشنبه ۱۲ مهر در دانشگاه علم و فناوری بهشهر برگزار می‌شود

این همایش برای بزرگداشت یاد و خاطره عالم ربانی آیت الله شیخ محمد کوهستانی از علمای بنام مازندران از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز در این دانشگاه آغاز می‌شود.

در این مراسم که آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی می‌کند از آثار تولیدی و مقالات علمی پیرامون زندگی عالم وارسته آیت الله کوهستانی رونمایی می‌شود.

آیت الله کوهستانی معروف به آقاجان

محمد کوهستانی (زاده ۱۲۶۷ شمسی روستای کوهستان (بهشهر) - درگذشت ۸ اردیبهشت ۱۳۵۱) عارف، فقیه و روحانی شیعه در سده ۱۴ (قمری) هجری بود.

آیت الله کوهستانی مشهور به آقاجان، فقیه و عارف شیعه و ساکن مازندران بود. وی در حوزه‌های علمیه بهشهر، ساری، بابل، مشهد و نجف تحصیل کرد و از آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی، میرزای نائینی و آقا ضیاءالدین عراقی اجازه اجتهاد دریافت کرد.

آیت‌الله گلپایگانی، زهد و تقوای کوهستانی را عین الیقین برای خود می‌دانست. مرعشی نجفی او را لنگر أرض و سید عبدالکریم رضوی کشمیری وی را صاحب نفس زکیه دانسته است.

از نمونه‌های تقوا و وَرَع آیت الله کوهستانی چنین گفته‌اند که غذا و نان، تنها از محصولی که از زمین پدری به‌دست آورده بود، می‌خورد و غذا‌های دیگران را احتیاط کرده و استفاده نمی‌کرد.

آیت الله کوهستانی پس از بازگشت از نجف در زادگاه خود، کوهستان، مدرسه علمیه‌ای تأسیس کرد و بسیاری از عالمان مازندران در آنجا تحصیل کردند.

سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد و ابوالحسن ایازی از شاگردان وی بودند. وی در ۱۳ ربیع الاول سال ۱۳۹۲ق از دنیا رفت و براساس وصیتش در حرم امام رضا (ع) دفن شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.