بهره برداری از ۱۱۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد استان گلستان در هفته وحدت

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گلستان از بهره برداری ۱۱۰ طرح اشتغالزایی در هفته وحدت خبرداد.

مهدی نظری گفت: یکی از سیاست‌های این نهاد برای توانمند سازی جامعه هدف، ایجاد اشتغال پایدار و درآمد زایی در کنار سایر خدمات اعم از مسکن، معیشتی و فرهنگی است.

وی با اشاره به توجه دولت مردمی و حمایت‌های نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی و همچنین پیگیری‌های استاندار گلستان درتحقق برنامه‌های اشتغال این نهاد، افزود: درسال گذشته بیش از ۱۱هزار و ۷۸۰ فرصت شغلی با اعتبار بیش از ۶۱۲ میلیارد تومان با همراهی بانک‌های عامل استان به مددجویان تحت حمایت این نهاد وسایر نیازمندان دهک‌های ۱ تا ۵ پرداخت شد.

نظری با اشاره به تعامل خوب بانک‌های عامل گفت: درسال گذشته بیش از ۹۵ درصد اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان جذب شد.

وی افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری نیز بیش از ۱۷۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان پرداخت شده که ۱۱۰ طرح اشتغالزایی در هفته وحدت به بهره برداری رسیده است.

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان گلستان ادامه داد: درسال‌های اخیر سیاست معاونت اشتغال کمیته امداد در کشور نگاه ویژه به زنجیره‌های تولید مثل زنجیره نوغانداری، زنجیره زنبور عسل، رنجیره گیاهان داروئی، زنجیره نیروگاه‌های خورشیدی، زنجیره گلخانه و زنجیره دام است که برای تحقق این امر از راهبران شغلی، کار آفرینان دارای تجربه، تخصص و مهارت استفاده می‌شود و فرآیند انجام کار با ارائه آموزش‌های لازم، تهیه مواد اولیه، اجرای پروژه و فروش محصولات تولیدی توسط راهبران شغلی، گام موثری درایجاد اشتغال پایدار برداشته می‌شود.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به موضوع آموزش به عنوان یک سرمایه گذاری ویژه نگاه می‌کند و برنامه‌های گسترده‌ای را برای تقویت این حوزه در نظر گرفته است.
بیش از ۸۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.