نشست هماندیشى برندسازى شهرى، فرصتهاى سرمایهگذارى در عصر هوش مصنوعى، امروز چهارشنبه ۱۲ مهر ماه در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد و استاندار کرمان، رئیس اتاق بازرگانی استان، مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان حوزه برندسازی شهری در این نشست حضور داشتند.
شکلگیری شوراى عالى برندسازى شهرى کرمان متشکل از فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، دستگاههای دولتی و با حمایت و پشتیبانی استانداری از مهم ترین نتایج و دستاوردهای این نشست بود که با هدف برندسازی شهر کرمان با توجه به فرصتهای سرمایهگذاری در حوزههای گردشگری، صنعت و معدن، صنایع دستی و ... برگزار شد.
محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در ابتدای این نشست گفت: کرمان، ویژگیهای منحصر به فرد و ارزشمندی در حوزههای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی دارد که هر کدام میتوانند به تنهایی برجستهسازی شوند.
او بیان کرد: در حوزه برندسازی، باید محوریت کار با بخش خصوصی باشد و دولت همراهی و پشتیبانیها را انجام دهد.
استاندار کرمان افزود: در برند،داشتههای یک شهر و منطقه به تصویر کشیده میشود که عموما ویژگیهای منحصر به فردی هستند که در هزاران ویژگی دیگر شهر دیده نمیشوند؛ اما دارای صفات خاصی هستند که به راحتی میتوان آنها را برجسته کرد.
او به تفاوتهای فرهنگی نیز اشاره داشت و تصریح کرد: کرمان، یک هویت فرهنگی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که به واسطه آن برجسته شده است و ارزش اقتصادی هم برای استان به همراه میآورد که گردشگری مقاومت را شاهد هستیم.
فداکار گفت: ظرفیتهای اقتصادی فراوانی در استان از معادن، صنعت، کویر، گردشگری، کشاورزی و ... وجود دارد که همه باید به آن کمک کنیم.
او عنوان کرد: در قدم اول برای برندسازی باید اجماعی در داخل استان کرمان از مجموعههای دولتی و خصوصی و کنشگران فعال این حوزه، رسانه و ... شکل گیرد و همراهسازی شود.
سیدمهدی طبیبزاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، یکی از نقایض کرمان را نداشتن برند عنوان کرد و گفت: با داشتن برند میتوان ظرفیتهای سرمایهگذاری و اقتصادی استان را به خوبی مورد استفاده قرار داد.
او افزود: برندسازی، مهم ترین ابزار بازاریابی شهری است، همه ارکان اقتصادی شهر را فعال میکند و آغاز تحول جدی در اقتصاد خواهد بود.