مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از انسداد ۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل خبر داد.

داور بستام با اعلام اینکه با این اقدام بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در منابع آب استان صرفه جویی بعمل آمد، اظهار داشت: بیش از ۲۵ حلقه از این چاه‌ها در یک ماه اخیر مسدود شده است.

او تصریح کرد: با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی حدود ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز در سطح استان تا پایان سالجاری مسدود خواهد شد.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: در شش ماهه اول سالجاری بیش از ۱۰۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌ها در سطح استان نصب شده است و طبق برنامه تا پایان سال ۲۰۰ دستگاه دیگر نیز نصب خواهد شد.

بستام همچنین عنوان کرد: در یک ماه اخیر بیش از ۱۵ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌ها در سطح استان نصب شده است و ۳ حلقه چاه مجاز نیز تقلیل منصوبات داده شده است.

او خاطرنشان کرد: ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی نیز توسط خود متقاضیان خریداری شده است و در ماه‌های آتی بر روی چاه‌های مورد نظر نصب خواهد شد.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ضمن قدردانی از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اظهار داشت: برنامه‌ها و اقدامات حفاظتی و صیانتی از منابع آب استان با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت.

بستام همچنین تداوم اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدیریت مصرف آب را یاداور شد و افزود: اجرای طرح داناب در بین دانش آموزان مقطع متوسطه اول نیز همانند سال‌های قبل هدفگذاری شده است و مصمم هستیم این طرح را امسال با همکاری آموزش و پرورش استان به شکل بهتری اجرا نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.