برگزاری جشنواره غذا و مشاغل خانگی در زرند

جشنواره اوماچو و مشاغل خانگی در روستای کهنوج سربنان شهرستان زرند برگزار شد.

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام صادق(ع) جشنواره اوماچو و مشاغل خانگی در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای کهنوج سربنان برگزار شد.

 طاهری، بخشدار مرکزی زرند در حاشیه این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره، حمایت از تولیدات و محصولات خانگی بانوان را از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد و گفت: بدون شک برای توسعه هر منطقه، بسیج تمام اقشار مختلف جامعه نیاز است که بدین منظور بانوان روستایی از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردارند.

او ایجاد توانمندی اقتصادی برای بانوان روستایی را ضروری و با اهمیت دانست و بر ضرورت ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم در بین مردم و حمایت از صنایع دستی و تولیدات زنان روستایی تاکید کرد.

 اثنی عشری، دهیار روستای کهنوج سربنان و مسئول برپایی جشنواره اوماچو و مشاغل خانگی روستای سربنان گفت: برای دومین سال متوالی، جشنواره اوماچو را که یک غدای مقوی و سرشار از ویتامین است با همکاری اعضا شورای اسلامی و صندوق خرد زنان روستایی برگزار کردیم و در حاشیه این جشنواره نمایشگاه توانمندی بانوان این روستا با بیش از ۱۰ غرفه برپا شد و بانوان انواع محصولات خانگی، از جمله: گیاهان دارویی، محصولات لبنی و صنایع دستی خود را به نمایش گذاشته اند. 

او اوماچو  و گندم شیر را یک غذای بسیار ارزشمند و مقوی دانست که از سال‌های بسیار دور در این روستا پخته می‌شود. 

اثنی عشری بیان داشت: بیش از ۳۰ نفر از بانوان فعال این روستا در زمینه تولید محصولات خانگی و صنایع دستی مشارکت دارند. 

اجرای سرود دانش آموزان بسیجی روستا و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار