آیین بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله بهاءالدینی در قم برگزار شد

آیین گرامیداشت بیست‌وهفتمین سالگرد آیت الله سید رضا بهاءالدینی (ره) چهارشنبه شب با حضور قشر‌های مختلف مردم، روحانیان و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

 آیین گرامیداشت بیست‌وهفتمین سالگرد آیت الله سید رضا بهاءالدینی (ره)  پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و قرائت پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال این عالم جلیل‌القدر، امام جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: مرحوم بهاءالدینی در اثر تقوا و استقرار در سنگر جهاد و مبارزه با بازی‌های دنیوی، خدای متعال وجود او را علم قرار داد.

آیت‌الله کاظم صدیقی افزود: آیت الله بهاالدینی اهل تفکر و شهود بود.

صدیقی همچنین گفت: مهمترین ویژگی آیت الله بهاالدینی این بود که سرسوزنی وابسته به هیچ امر دنیایی نبود و هیچ گونه تعلقی به شئون دنیا نداشت، از این رو وقتی از ایشان درخواست می‌کردند، رساله بدهید، به نحوی امتناع می‌ورزید.

او ساده زیستی آیت‌الله بهاالدینی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: هیچ رنگی از این دنیا به دامن او ننشست، در عین حال نسبت به امام راحل اعتقاد داشت که مظهر ولایت تکوینی امام عصر است و تصرف تکوینی دارد.

امام جمعه تهران بیان کرد: آیت‌الله بهاالدینی می‌گفت، اینکه که حضرت امام بیانیه می‌دهند و بر مردم تاثیر می‌گذارد، به اعتبار قلمش نیست، بلکه به خاطر تصرف دل‌های افراد جامعه است.

آیت‌الله سیدرضا بهاءالدینی فقیه و عارف شیعه در سال ۱۲۸۷ شمسی در قم به دنیا آمد. این عارف واصل در بیست‌وهشتم تیرماه سال ۱۳۷۶ مصادف با ربیع‌الاول ۱۴۱۸ هجری قمری در شهر قم درگذشت و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

او در نوجوانی در درس آیت‌الله عبدالکریم حائری شرکت کرد.

استادان اخلاق او که از نوجوانی از آن‌ها بهره برده، آیت‌الله ابوالقاسم قمی و شیخ علی صفایی بودند، و اجازه اجتهادش نیز در بیست‌وپنج سالگی توسط آیت‌الله سیدمحمدتقی خوانساری صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار