مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: هزار کیلومتر ایل‌راه در استان وجود دارد که باید سالانه بررسی و مورد بازسازی قرار گیرند.

علی ناجی مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: هزار کیلومتر ایل‌راه در استان وجود دارد که مسیر دسترسی به ییلاقات و مناطق صعب العبور هستند برخی در اثر رویداد‌های طبیعی دچار تخریب می‌شوند و باید سالانه بررسی و مورد بازسازی قرار گیرند و هر جایی آسیب دیده باشد مرمت و بازسازی شود.

وی اضافه کرد: تاکنون برای تأمین آب شرب بهداشتی انسانی و دامی عشایر مرمت چشمه‌ها و لوله گذاری آن‌ها انجام شده تا برای مصرف عشایر مورد استفاده قرار گیرند.

ناجی ادامه داد: همچنین آبشخور‌های دامی ثابت و سیار هم در استان و در مسیر کوچ عشایر ایجاد شده و اگر چشمه‌ای خشک شد و یا کمبود آبی وجود داشت تانکر‌های سیار برای رفع مشکل و آبرسانی به جامعه عشایری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: جاذبه‌های بکر بسیار زیبایی در این استان وجود دارد که مناطق ییلاقی را به بستری برای گردشگری طبیعی تبدیل کرده و می‌توان با برنامه ریزی و تقویت بوم‌گردی با استفاده از ظرفیت آشنایی عشایر به منطقه، درآمد پایداری برای این قشر در کنار دامداری ایجاد کرد.

ناجی عنوان کرد: همچنین در راستای اشتغال و فعالیت اقتصادی زنان عشایر هم اکنون ۳۰ صندوق خرد زنان عشایری در آذربایجان غربی فعال است که ۹۵۰ نفر نفر از بانوان در این صندوق‌ها عضو هستند.

آذربایجان غربی دارای ۱۸ هزار و ۷۰۸ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.