ارسال سیستم دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین

آلمان می‌گوید در فصل زمستان یک سیستم دفاع هوایی پاتریوت دیگر به اوکراین خواهد فرستاد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در پایان اولین روز اجلاس جامعه سیاسی اتحادیه اروپا گفت: «آلمان در حال کار بر روی تامین سامانه موشکی دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین در ماه‌های زمستان است».

به گزارش رویترز، صدر اعظم آلمان تامین این سیستم را «ضروری» نامید و مدعی شد روسیه زمستان امسال دوباره زیرساخت‌ها و شهر‌های اوکراین را با حملات موشکی و پهپادی تهدید خواهد کرد و بنابراین ارسال سیستم‌های دفاع هوایی در اولویت قرار می‌گیرد.

شولتس به سوال خبرنگاران پیرامون گزارش‌های اخیر درباره عدم ارسال موشک‌های کروز تاروس به اوکراین پاسخ نداد و در عوض درباره سیستم پاتریوت صحبت کرد و گفت که این سیستم تا حد زیادی به نیاز‌های امنیتی اوکراین پاسخ خواهد داد. وی در ادامه گفت: «البته باید اطمینان حاصل کنیم که جنگ تشدید نشود و آلمان بخشی از درگیری نشود». 

روزنامه بیلد اخیرا گزارش داده که آلمان در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تامین و ارسال موشک‌های کروز تاروس به اوکراین ندارد، زیرا این موشک‌ها با موشک‌های ارائه شده توسط فرانسه و انگلیس قابل مقایسه نیستند. برلین همچنین نگران است که این موشک‌ها برای هدف قرار دادن پل کرچ که روسیه را به کریمه متصل می‌کند، مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
برای تامین مالی دولت اوکراین ، اعلام آمادگی میکنیم .
آخرین اخبار