وزیر صمت:

چهره سیستان و بلوچستان باید به سمت صنعتی تغییر کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن مس جانجا، معدن در تراز یک معدن جهانی است که پیش‌بینی می‌شود ذخیره بیش از یک میلیارد تن را داشته باشد .

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن مس جانجا، معدن در تراز یک معدن جهانی است که پیش‌بینی می‌شود ذخیره بیش از یک میلیارد تن داشته باشد و بتواند به یکی از بزرگ‌ترین معادن در حوزه طلا و مس کشور تبدیل شود.

به گزارش ایسنا- عباس علی‌آبادی امروز پنجشنبه ۱۳ مهر در حاشیه بازدید از معدن مس جانجا اظهار کرد: محدوده اکتشافی جانجا در ۲۱۰ کیلومتری شمال زاهدان و در محدوده شهرستان نیمروز واقع شده، این معدن در تراز یک معدن جهانی است.

وی افزود: امیدواریم با طرح‌های در دست اجرا چهره سیستان و بلوچستان در سال‌های آینده متفاوت از الان باشد چرا که انرژی برق و آب می‌تواند توسعه پایدار را در این استان رقم بزند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در خصوص معدن جانجا تصمیم بر آن شد تا برای ایجاد زنجیره‌های پایین‌دستی در سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی کنیم و چهره این استان را از کشاورزی محور و آب محور به سمت صنعتی تغییر دهیم چرا که این استان استعداد‌های لازم را با وجود دانشگاه‌های مرتبط در تمامی نقاط و ظرفیت نیروی انسانی دارا است.

وی گفت: تصمیماتی که تاکنون برای طرح انتقال آب از دریای عمان گرفته شده، درست است، طرح‌هایی که رقم می‌خورد در آینده نوید یک تحول جدی را در سیستان و بلوچستان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار