پوتین: سقوط هواپیمای پریگوژین به دلیل انفجار نارنجک بوده است

رئیس جمهور روسیه ضمن اعلام بخشی از نتایج تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای خصوصی رئیس واگنر، هر گونه اصابت خارجی به این هواپیما را رد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد سقوط هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین، رئیس گروه شبه نظامی واگنر در ماه اوت ناشی از انفجار نارنجک‌های دستی در داخل هواپیما بود، نه حمله موشکی.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین می‌گوید رئیس کمیته تحقیقات روسیه چند روز پیش به او گزارش داده است که تکه‌هایی از نارنجک‌های دستی در میان اجساد کشته‌شدگان این سانحه پیدا شده است.

پوتین جزئیات بیشتری در مورد چگونگی منفجر شدن نارنجک یا نارنجک‌ها در هواپیما ارائه نکرد، اما گفت که فکر می‌کند عدم تحقیق در مورد وجود الکل و مواد مخدر در بدن قربانیان حادثه اقدام اشتباهی بوده است، زیرا پیش‌تر مقادیری کوکائین در دفتر واگنر در سن پترزبورگ کشف شده بود. 

گفتنی است، جت خصوصی «امبرائر» که رئیس واگنر با آن به سوی «سن پترزبورگ» می‌رفت، ۲۳ اوت امسال در شمال مسکو سقوط کرد و تمام ۱۰ سرنشین آن، از جمله دو شخصیت برجسته واگنر و چهار محافظ پریگوژین کشته شدند. از آن زمان مسکو مشغول انجام تحقیقات در خصوص علل این حادثه بوده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
داخل هواپیماها باید دوربین پران بذارن که اگه سقوط کردن دوربین به بیرون پرتاب بشه که بعد بریم فیلمشو ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
معلوم میشه تو هواپیما جنگ و دعوا بپا شده بوده
آخرین اخبار