رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۷۶ مورد ابتلا به هاری حیوانات، طی نیمه نخست امسال طبق آزمایشهای انجام شده در این استان ثبت و قطعی شده است.

محمدرضا بهروزیان گفت: در کل سال گذشته ۹۷ مورد ابتلا به هاری در حیات وحش خراسان رضوی شناسایی شده بود که به طور قطع امسال این رقم، ۲ برابر افزایش خواهد یافت و علت آن هم افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب است.

وی با اشاره به واکسیناسیون سگ‌های جمع آوری شده توسط شهرداری‌ها در کمپ‌ها علیه بیماری هاری افزود: سهمیه اولیه واکسن خراسان رضوی ۷۵ هزار واحد بود که با موافقت سازمان دامپزشکی برای افزایش این سهمیه هم اکنون ۱۰۰ هزار واکسن هاری برای این استان سهمیه داریم.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در مدیریت و کنترل بیماری هاری چهار مورد باید مد نظرباشد که عبارتند از آموزش و ترویج با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی، کنترل بیماری هاری در حیات وحش که بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، کنترل بیماری با واکسیناسیون در حیوانات صاحب دار توسط دامپزشکی و در نهایت کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب که برعهده شهرداری‌ها و دهیاریهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.