نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: همه مسلمانان باید با هم برادر بوده و در کنار هم و در برابر توطئه های دشمنان صف واحد باشیم تا جرات توطئه نداشته باشند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به هفته وحدت و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفرصادق (ع) فرزند گرامی ایشان در هفته گذشته، گفت: تقریبا در جهان اسلام این هفته وحدت و میراث حضرت امام (ره) جا افتاده و همه کشور‌های اسلامی این هفته را به عنوان هفته وحدت می‌دانند.

امام جمعه گرگان افزود: در برخی از کشور‌ها مثل کشور ما مراسمات این هفته مهم و باشکوه مورد توجه قرار گرفته و برگزار می‌شود و در برخی از کشور‌ها کم و بیش مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است.

او ادامه داد: تنها چیزی که می‌تواند امروز گرفتاری‌ها را از امت اسلامی کنار بزند زمانی است که وحدت و امت اسلامی در کنار هم قرار بگیرند.

آیت الله نورمفیدی گفت: معنای وحدت هم به تعبیر مقام معظم رهبری روشن است و به این معنا نیست که همه مذاهب کنار بروند و یک مذهب دیگری درست شود و حاکمیت پیدا کند.

او با بیان اینکه هر مذهبی طبق مبنا و اعتقاد خودش عمل می‌کند، گفت: همه پیرو پیامبر بزرگوار اسلام و قرآن هستیم همه مسلمانان محب اهل بیت (ع) هستند، معنی وحدت تشکیل صف واحد در برابر دشمنان اسلام و مسلمین است.

نماینده، ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: همه مسلمانان باید با هم برادر بوده و در کنار هم باشیم و در برابر توطئه‌های دشمنان صف واحد باشیم تا جرات توطئه نداشته و حساب کارشان را بکنند.

او با قابل تحسین خواندن اقدامات اخیر مردم کشور نیجریه، افزود: ۹۰ درصد مردم کشور نیجر مسلمان هستند، فرانسه ۱۲۵ سال در این کشور ورود پیدا کرده بوده و تحت عناوین به ظاهر جاذبه دار اقداماتی را انجام داد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: کشور نیجریه از ثروت‌هایی همچون؛ طلا، برلیان، اورانیوم، پوراتونیوم برخوردار بوده است و فرانسوی‌ها بخش عمده برق کشورشان را از این کشور تامین می‌کردند و برای غارت این منابع و عوض کردن فرهنگ این مردم وارد این کشور شدند و جنایات مختلفی در این کشور مرتکب شدند و تمام مرد‌ها را کشتند.

او  با بیان اینکه مردم کشور نیجریه با برخورداری از طلا، الماس و اورانیوم در نهایت فقر زندگی می‌کنند، گفت: این اقدام ملت نیجر قابل تحسین است که بعد از تغییرات در خودشان فرانسوی‌ها را بیرون کردند.

امام جمعه گرگان افزود: این اقدام مردم نیجر باید برای همه مسلمانان و کشور‌ها درس باشد.

او به مسائلی رخ داده در سوریه هم اشاره کرد و اظهارامیدواری کرد: خداوند متعال به ارتش سوریه و این کشور اسلامی توانی دهد که بتوانند ریشه این جنایتکاران را بکنند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره رزمایش مشترک پهپادی در کشور نیز گفت: این رزمایش مایه خوشحالی است که تمام فضای کشور را پوشش داده است. ارتشیان در این رزمایش ۲۰۰ پهپاد را برای مراقبت از کشور وارد عرصه کردند و یکی از این پهپاد‌ها ناو جنگی آمریکایی‌ها را در شمال اقیانوس هند ۲۴ ساعت رد گیری کرده که اصلا متوجه نشدند.

او با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی همیشه و در همه حال، شب و روز در شهر و جاده‌ها باید حضور داشته باشد و مراقب و مواظب باشد و با چشم باز خطراتی را که مردم را تهدید می‌کند زیر نظر بگیرد و در موقع مناسب جلوی آن خطرات را بگیرد و در حد خودشان برای کشور و استان ما امنیت ایجاد کند.

امام جمعه گرگان گفت: نیروی انتظامی کار‌های مهمی در مبارزه با قاچاقچیان، سرقت‌ها و مسائل دیگری که بر هم زننده امنیت اجتماعی است را انجام دادند و در حد توان خودشان فعالیت‌های چشمگیری داشتند.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی برای حفظ این مملکت و در امنیت زندگی کردن مردم به شهادت رسیدند.

آیت الله نورمفیدی با تشکر از فعالیت‌های نیروی انتظامی کل و استان، افزود: خداوند به همه مومنین خطاب می‌کند تا برای خدا کار کنید و شاهدان به قسط و عدالت باشید، مبادا دشمنی یک قوم و یا فرد باعث شود از جاده عدالت بیرون بروید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.