خزعلی گفت: بیمه بانوان نانوا که معیشت زندگی آن ها تامین می‌شود و نانوایی‌های محلی مورد توجه است.

انسیه خزعلی جمعه شب ۱۴ مهر ماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نان در کرمان با اشاره به اهمیت سفره خانواده و سلامت تغذیه گفت: از روز ملی خانواده با پیام رئیس جمهور، رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه را آغاز کردیم که یکی از کارگروه‌های مهم آن  سفره و سلامت خانواده است و از محورهای مهم نیز در قوت غالب مردم؛ یعنی نان و کیفیت آن است. 

او حمایت از نانوایی‌های صنعتی، محلی و خانگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه این ها باید به گونه‌ای مورد توجه دولت قرار گیرند و برای آن فرهنگسازی شود و پشتیبانی لازم برای سلامت و ترویج فرهنگ تغذیه سالم داشته باشیم. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در یک سال پیش‌رو، قرار است برنامه‌های آموزشی، مهارتی، کارگاهی، رویدادهای مختلف نمایشگاهی و فروشگاهی برای تغذیه سالم در جنبه‌های مختلف حرکت کند. 

او افزود: کرمان در این حوزه پیشقدم بوده و اولین رویداد را با عنوان نان، مهم ترین غذا در سفره آغاز کرده است تا فرهنگ نان کامل و سالم ترویج یابد‌. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: توجه به سلامت غذایی، پرهیز و تغذیه باید فرهنگ‌سازی شود که هم خانم‌ها محور خانواده هستند و هم اینکه باید به کودکانمان آموزش دهیم. 

او افزود: ما به همراهان کودک و نوجوان در حوزه سلامت غذایی نیاز داریم تا همانند همراه پلیس ما را از استفاده غذاهای مضر پرهیز دهند. 

خزعلی به اهمیت فرهنگسازی برای خانواده اشاره داشت و گفت: این فرهنگ‌سازی را با تغذیه آغاز کردیم و در رویدادهای ۹ گانه به فرهنگ ناملموس، رسانه، بازی، مد و لباس، محیط زیست، تربیت، مهارت و موفقت در خانواده خواهیم پرداخت. 

او بیان کرد: بیمه بانوان نانوا که معیشت زندگی آن ها تامین می‌شود و نانوایی‌های محلی مورد توجه است. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: این حمایت‌ها با توجه به شرایط نانوایان و التزام آن ها به سلامت و استاندارد نان باید انجام گیرد. 

او بیان داشت: پشتیبانی ویژه را از خانم‌هایی خواهیم داشت که مایل به آموزش هستند تا در منزل، تولید نان سالم و کامل داشته باشند و به عنوان شغل خانگی به نانوایی نگاه می‌کنند‌. 

منبع: خبرگزاری فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار