مالکیت بیش از هفت هزار موقوفه در استان اردبیل تثبیت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل از ثبت مالکیت بیش از هفت هزار موقوفه و رقبه و تمدید اجاره نامه موقوفات مهلت منقضی شده در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز در همایش تجلیل از یاوران وقف خلخال که به‌مناسبت گرامیداشت هفته وقف در بقعه امامزاده سیددانیال خلخال برگزار شد ، گفت: رویکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اخذ سند مالکیت موقوفات و رقبات و تمدید اجاره‌نامه‌های منقضی شده موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل افزود: از پنج هزار موقوفه در دست اجاره، مهلت اجاره ۲ هزار و ۳۸۰ موقوفه منقضی شده بود، که با تمدید اجاره‌نامه‌ها، تعداد موقوفه‌های مهلت نقضی شده، به ۳۵۰ مورد کاهش یافته است.

او با اشاره به وجود ۱۷۸ بقعه و امامزاده در استان گفت: ساختمان ۵۰ بقعه و امامزاده به‌صورت مناسب بازسازی و در اختیار فعالان فرهنگی مذهبی و اجتماعی شهری و روستایی قرار گرفته است.

ستوده گفت: املاک موقوفی و رقبات، دارای سند مالکیت تک برگی شده و بسیاری از موقوفات در اختیار افراد که به‌صورت غیرقانونی تصرف شده بود، با صدور احکام قضایی از تصرف افراد، خارج و در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است.

او افزود: وقف، بالاترین انفاق و مدیریت مال پس از مرگ است که در صورت احیای واقعی آن در جامعه پدیده‌ای به نام فقر در جامعه وجود نخواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.