مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان یزد از برگزاری هفته ملی کودک با هدف جلب توجه افکار زندگی بهتر خبر داد.

عالیه قوامی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: روز و هفته ملی کودک از مهمترین مناسبت‌هایی است که هر سال در کشور‌های مختلف به منظور توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان از ۱۶ الی ۲۱ مهر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و با همکاری و هم اندیشی دستگاه‌های مرتبط کودک برگزار می‌شود.

 او افزود: کودکان سرمایه ارزشمند هر جامعه هستند و در این هفته اقداماتی از سوی دولت، سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط انجام می‌شود تا مسائل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس ویژه برنامه‌هایی از سوی کانون پرورش فکری کودکان در استان و شهرستان‌ها پیش بینی شده است.

 عالیه قوامی بیان کرد: بر اساس روز شمار این هفته ۱۵ مهر روز کودک، صلح، امنیت و محیط زیست، ۱۶ مهر کودک، زندگی، سلامت و رشد، ۱۷ مهرکودک، مشارکت، آگاهی و شکوفایی، ۱۸ مهر کودک، خانواده، هویت و عدم تبعیض، ۱۹ مهر کودک، اخلاق، تربیت و مصلحت، ۲۰ مهر کودک، گذشته، حال و آینده و روز ۲۱ مهرماه کودک، رفاه، بهزیستی و دسترسی برابر نامگذاری شده است.

 مهدی آرایی سرپرست اداره کل کانون یزد گفت: به مناسبت هفته ملی کودک نشست فعالان فرهنگی با محوریت حقوق کودکان در جامعه، وضعیت زندگی اجتماعی کودکان و نوجوانان با مدیریت کانون فکری کودک برگزار می‌شود.

 او ادامه داد: جشن بزرگ کودک در پارک شهر، پارک آزادگان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از آسیب‌های اجتماعی، کاشت نهال از سوی کودکان، ارتباط تصویری و اجرای برنامه برای کودکان بستری دربعضی از بیمارستان ها، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع سلامت، مدافع حرم، شهدای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، نشست با صاحبان اندیشه در حوضه کودک با حضور خانواده‌ها و بر پایی نمایشگاه آثارهنری کودکان و نوجوانان ویژه برنامه‌هایی از سوی کانون پرورش فکری کودک پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار