مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: هوش مصنوعی توانایی ایجاد چندین هزار شغل جدید را دارد.

آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه میبد در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: ما در زمینه مشاغل، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی عقب هستیم و بار سنگینی بر دوش این دانشگاه است که باید محقق شود.

او افزود: هوش مصنوعی یکی از قلمرو‌های پیش روی ماست که پنج هزار شغل را کنار زده و چندین هزار شغل را به وجود می‌آورد و خیلی از مشاغل را هم دچار تغییر و تحول می‌کند.

اعرافی تصریح کرد: دانشگاه‌های ما باید فضای خاصی برای تولید علمی، دانش و نظریه باشد و دانشگاه فنی حرفه‌ای هم می‌تواند بخش اعظمی از این ماموریت را در سطح کشور برعهده بگیرد.

او بر پیوست فرهنگی، دینی و انقلابی در نظام علمی و آموزشی دانشگاه فنی حرفه‌ای تاکید کرد و اظهار داشت: این دانشگاه مثل آموزش و پرورش باید در مباحث فرهنگی و دینی درون رشته‌ای تقویت شود.

امام جمعه میبد سرآمد بودن آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران میبد در ابعاد معنوی و انقلابی را خواستار شد و گفت: در همه رشته‌های دانشگاه فنی حرفه‌ای غیر از نگاه‌های تخصصی، قواعد عمومی اسلامی وجود دارد که مهم است و دانشجویان باید نگاه قرانی و نهج البلاغه‌ای داشته باشند.

علیرضا اعرافی ادامه داد: رویکرد نظام در برنامه ششم توسعه، هدایت ۷۰ درصد دانش آموزان به سوی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی بود که فقط ۳۰ درصد تحقق یافته که این آمار در میبد بین ۵۰ تا ۶۵ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.