۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال در لرستان پرداخت شد

استاندار لرستان گفت: ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام تسهیلات تبصره ۱۶، ۱۸ و خوداشتغالی طی ۲ سال گذشته در استان پرداخت شده است.

فرهاد زیویار گفت: پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام تبصره ۱۸، ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ و ۹ هزار میلیارد ریال وام خوداشتغالی در این راستا اعطا شده است.

وی ادامه داد: در زمان اجرای مردمی سازی یارانه ها، بخشی از تولید کنندگان به ویژه مرغداران دچار مشکل می شدند که حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش نیز برای این مرغداری ها اختصاص داده شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه در همه بخش ها کاستی هایی وجود دارد اظهار داشت: باوجود مشکلاتی مانند اغتشاشات، تشدید تحریم و تهدید ها در زمان دولت سیزدهم اما همه با هم برای رفع این کسری ها و نواقص به ویژه در مناطق روستایی قدم برداشته ایم به نحوی که آمار گازرسانی در استان طی ۲ سال گذشته با حدود ۱۰ سال برابری می کند.

زیویار تصریح کرد: پارسال برای آبرسانی روستایی در استان سه هزار میلیارد ریال به مناطق محروم اختصاص یافت، تلاش بی وقفه برای ساخت مسکن و برقرسانی روستایی ادامه دارد و اقدامات لازم در اولویت قرار گرفته است تا امرار معاش روستاییان بهبود یابد و گردش مالی روستاها افزایش یابد.

زیویار گفت: در این راستا علاوه بر نقاط مختلف استان، سه منطقه "ورزه زرد کوهدشت، تخت چان پلدختر و میربگ دلفان" به عنوان پایلوت تخصیص اعتبار برای محرومیت زدایی انتخاب شده اند و صدها میلیارد تومان با همکاری بنیاد علوی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، گروه های جهادی و پزشکی صرف شد که عمده این کارها زیرساختی بود و تا حدودی اقتصاد استان را تحت تاثیر قرار داد.

وی تاکید کرد: تهیه سند راهبردی توسعه زنجیره ارزش لرستان در دستور کار قرار گرفته است چراکه باید حلقه های مفقوده را در بخش های مختلف تکمیل و از خام فروشی جلوگیری کرد تا اشتغال و ارزش افزوده فرآوری نصیب تولید کنندگان شود بنابراین صنایع تکمیلی باید در استان استقرار یابد.

استاندار لرستان با اشاره به سرمایه گذاری های چند هزار میلیارد تومانی توسط دولت و مردم در بخش های آبزیان و گیاهان دارویی لرستان افزود: ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۷۸ هزار تن مرغ در لرستان تولید و به ترتیب ۲۰ و ۶۰ هزار تن از این محصولات در استان مصرف می شود، ۱۳ درصد تکثیر ماهیان سردآبی و تولید ۳۰ هزار تن ماهیان سردآبی به این استان تعلق دارد که در صورت وجود صنایع تبدیلی، ارزش افزوده بسیاری نصیب استان خواهد شد.

زیویار اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته ۳۵ هکتار معادل ۵۰ درصد به سطح گلخانه های استان اضافه شد و سطح ۶ هزار هکتار کشاورزی قراردادی به ۴۵ هزار هکتار، رتبه استان در طرح جهش تولید از ۱۴ به سه کشور و خرید ۱۲۳ هزار تن گندم سال گذشته به بیش از چهار برابر افزایش یافت بنابراین استان ظرفیت دارد و باید کمک شود تا در جایگاهی که استحقاق آن را دارد قرار بگیرد.

سطح اراضی کشاورزی لرستان ۸۰۰ هزار هکتار است و سالانه سه میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود، همچنین تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ وام های ارزان قیمتی هستند که برای طرح های اشتغالزایی پرداخت می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.