مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۷۰ درصد تسهیلات و حمایت‌های مالی باید به پشتیبان‌های مشاغل خانگی پرداخت شود.

عین الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۷۰ درصد تسهیلات و حمایت‌های مالی باید به پشتیبان‌های مشاغل خانگی پرداخت شود تا زنجیره ارزش (فرایند ارایه محصول از ابتدا تا انتها برای ارزش آفرینی کالا) تقویت شود.

کشاورز ترک افزود: یکی از برنامه‌های بسیار مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جدید برنامه ریزی در حوزه اشتغال روستایی و تقویت زنجیره ارزش است که با حمایت از پشتیبان‌های مشاغل خانگی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم در مشاغل خانگی باید پشتیبان وجود داشته باشد تا بتواند ضمن خرید مواد اولیه، فرآیند تولید و فروش به ایجاد یک زنجیره ارزش کمک کند.

کشاورز ترک با بیان اینکه بحث بازار فروش محصولات برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: تولید محصول اگرچه مهم است، اما ضروری‌تر از آن مساله بازار است که تولیدکننده ما بتواند کسب و کار پایداری داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: به عنوان مثال بیش از ۵۰ درصد مجوز‌های اعطا شده به مشاغل خانگی در استان مربوط به حوزه پوشاک بوده و این موضوع باعث شده تا در برخی از روستا‌ها شاهد یک شبکه گسترده از تولید پوشاک روبرو شویم.

کشاورز ترک به توسعه بازار محصولات مشاغل خانگی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از کار‌های مهم در این حوزه فروش نرم افزاری محصولات است که انجام این مساله از سوی اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین در حال پیگیری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین خاطرنشان کرد: احداث بازارچه موقت مشاغل خانگی و روستایی در استان قزوین نیز از دیگر کار‌هایی بود که با کمک اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین برای توسعه اقتصاد روستا در دستور کار خود قرار داده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.