۹ ورزشکار اعزامی از آذربایجان‌غربی در قالب ۶ تیم فوتبال، والیبال، شمشیربازی، کبدی، اسکیت و قایقرانی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات هانگژو ۴ مدال رنگارنگ شامل یک طلا، ۲ نقره و یک برنز کسب کردند.

بازی‌های آسیایی هانگژو چین امروز، یکشنبه به کار خود پایان داد و کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران توانست ۱۳ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز را کسب کرده و در رده هفتم جدول توزیع مدالی رقابت‌ها قرار گیرد.

در این رقابت‌ها که حدود ۵۰۰ ورزشکار از ایران اسلامی حاضر شده اند، ۱۱ نفر شامل ۹ ورزشکار در قالب ۶ تیم از آذربایجان‌غربی نیز حضور داشتند که مسابقات خود را در رشته‌های مختلف برگزار کردند.

تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران که از سه ورزشکار شامل محمدرضا حضرت پور، میثم صالحی و محمدرضا ولیزاده را به عنوان بازیکن و امین علی اکبری را به عنوان آنالیزور از آذربایجان‌غربی در اختیار داشت، به مدال طلای این دوره از بازی‌های آسیایی رسید تا بازیکنان این استان نیز مدال زرین خود را بر گردن بیاویزند.

همچنین فاطمه مجلل به عنوان قایقران حاضر در این رقابت‌ها از آذربایجان‌غربی در قالب تیم چهارنفره روئینگ جمهوری اسلامی ایران، به مدال نقره رسید.

محمدرضا شادلو نیز در قالب تیم ملی کبدی جمهوری اسلامی ایران توانست با حضور در دیدار فینال، گردن آویز نقره را به دست آورد، هرچند که مشکلات داوری عاملی برای شکست تیم ملی ایران در این رقابت بود.

علاوه بر آن، تیم ملی شمشیربازی جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های سابر، با شکست مقابل چین به مدال برنز دست یافت تا علی پاکدامن از آذربایجان غربی به عنوان کاپیتان تیم نیز، مدال برنز را به گردن بیاویزد.

همچنین در روئینگ سنگین وزن ۲ نفره مردان، تیم ایران با حضور رضا قهرمانی در فینال رقابت‌ها به رتبه چهارم بسنده کرد تا تعداد مدال‌های ورزشکاران آذربایجان‌غربی افزایش نیابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.