ثبت پنج مورد گزارش ناشی از گزش سگ‌های بلاصاحب

امسال پنج مورد گزارش ناشی از گزش سگ‌های بلاصاحب در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت هفته دامپزشکی گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری هاری سالانه به‌طور میانگین هفت هزار قلاده سگ در استان علیه هاری واکسینه می‌شوند.

وی تاکید کرد: قوانین جدید که در قالب قانون حمایت از حقوق حیوانات تدوین شده است که بازدارندگی لازم را برای جلوگیری از بروز مشکل و بیماری‌های ناشی از گزش سگ‌های بلاصاحب ندارد و همین مساله باعث شده جمعیت این سگ‌ها افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


اسدی افزود: در قانون جدید، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب بر عهده فرمانداری‌ها است، اما پس از همکاری شهرداری و مراکز نگه‌داری این سگ‌ها، دامپزشک مجرب برای نظارت و عقیم‌سازی این حیوانات معرفی می‌‍شود.

وی اضافه کرد: پارسال ۱۳ مورد و در نیمه نخست امسال پنج مورد گزاش ناشی از گزش سگ‌های بلاصاحب در چهارمحال و بختیاری رخ داده و ثبت شده است.

اسدی با اشاره به استقرار مسبیماری هاریوئل فنی بهداشتی در تمامی واحد‌های تولید گوشت و خوراک آبزیان استان اظهار کرد: متولیان امر در دامپزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی و اداره کل حفاظت محیط‌زیست متولی برخورد با کشتار‌های غیرمجاز هستند.

وی گفت: در نیمه نخست امسال ۲۲ اردو و رزمایش و پارسال رزمایش ملی جهادی دامپزشکی در استان برگزار و ۲۰۰ هزار خدمت به روستاییان و عشایر ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.