مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری کرمانشاه گفت : امروزه اغلب روستا‌ها از خدمات متنوع در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند که با احیای ظرفیت‌های محلی هر روستا و منطقه می‌توان به اشتغال، رفاه نسبی و رونق تولید در این روستا‌ها امیدوار بود.

خسروانی مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین سرشماری انجام شده تعداد یک هزار و ۸۲۰ دهیاری و دو هزار و ۵۹۵ روستای داری سکنه در استان کرمانشاه وجود دارد.

خسروانی افزود: بر مبنای سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۴۵۰ هزار نفر در استان کرمانشاه سکونت دارند که تقریباً ۲۴ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد مثبتی به سمت ترویج زندگی روستایی وجود دارد، گفت: با توجه به اختصاص تسهیلات مسکن و اشتغال‌زایی، جمعیت در روستا‌ها رو به افزایش است و محدودیتی در خصوص زیر ساخت‌ها وجود ندارد و شرایط برای زندگی متوسط فراهم است.

خسروانی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تهدید و فرصت که در جریان زلزله اتفاق افتاد حدود ۲۷ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان کرمانشاه نوسازی شد به طوری‌که با تخریب ۱۰ هزار واحد روستایی بیش از ۲۷ هزار واحد ساخت و ساز روستایی انجام شد و این یعنی یک تهدید به فرصت تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های اسکان در روستا بدون نیاز به شهر فراهم است، افزود: حمایت و توجه دولت به روستاها، تلاشی برای بازگشت و تقویت جنبه تولیدکنندگی روستاییان و به عبارتی راهبردی برای توسعه روستا است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.