کارشناسان بهداشت محیط مرکزبهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین به بیش از ۵۰۰ شکایات بهداشتی مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی کردند.

هاشم یوسفی رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکزبهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین گفت: شکایات‌های بهداشتی مردمی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بهداشت مواد غذایی، پسماند، بهداشت محیط روستا و بهداشت حرفه‌ای بود که در زمان مقرر به آن‌ها رسیدگی شد.

این مقام مسؤول بیان کرد:  ۵۰۴ شکایت بهداشتی در سامانه ۱۹۰ ثبت شده بود که از این تعداد، ۲۳۴ مورد درخصوص بهداشت محیط مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۳۲ مورد بهداشت محیط اماکن عمومی، ۱۳۰ مورد مواد غذایی، ۳۲ مورد بهداشت محیط روستا، ۲۲ مورد شکایت از مراکز بهداشتی و درمانی، چهار مورد پسماند‌ها خانگی، سه مورد شکایت از بهداشت محیط مدارس و ۴۷ مورد شکایت از عناوین آب و فاضلاب، طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا، حشرات و جوندگان و بهداشت حرفه‌ای بود.

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات دریافتی، ۲۶۵ مورد توسط کارشناسان مرکز بهداشت تأیید شده است و ۱۸۲ مورد اخطار کتبی بحرانی، غیربحرانی صادر و به متصدیان متخلف تحویل شد. رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان قزوین اضافه کرد که در پیگیری اخطار‌های صادرشده، تعداد ۱۲ مورد از مکان‌های تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به‌علت رعایت نکردن موازین بهداشت مواد غذایی و شرایط ماده ۱۳ توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت پلمب شده است.

 یوسفی با اشاره به اینکه برای بررسی شکایات، تعداد ۲۴ مورد نمونه برداری مواد غذایی و آب انجام شد و برای بررسی به آزمایشگاه مرجع ارسال شد، گفت: شهروندان می‌توانند شکایات خود از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار