هواشناسی آذربایجان‌شرقی نسبت به بارش تگرگ و وقوع سیل هشدار داد

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از ورود سامانه بارشی به  استان از عصر امروز خبر داد و نسبت به بارش تگرگ و وقوع سیل در نواحی مستعد هشدار داد.

آقای امیدفر گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی ابتدا نواحی شمالی سپس به تدریج اغلب نواحی استان  آذربایجان شرقی را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه تا روز پنجشنبه در استان فعال خواهد بود اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ناپایداری جوی و افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد نسبتا شدید و غرش آذرخش می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در چنین وضعیتی احتمال آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ در نواحی مستعد و طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

آقای امیدفر خواستار لغو سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت‌های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

وی یادآور شد: با توجه به احتمال رخداد تندباد‌های لحظه ای احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و در برخی نواحی خیزش و یا نفوذ گرد و خاک، محکم کردن سازه‌های سبک و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.