رئیس اداره بررسی و مبارزه با بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل خراسان جنوبی از نظارت دامپزشکی بر جوجه ریزی در مرغداری‌های استان خبر داد.

زنگویی رئیس اداره بررسی و مبارزه با بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل خراسان جنوبی از نظارت بر جوجه ریزی ۱۵ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۷۳  قطعه جوجه گوشتی در مزارع پرورش مرغ گوشتی استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

او افزود: همچنین در این مدت ۹۴۷ هزار و ۹۵۰ قطعه پولت تخم گذار در واحد‌های نگهداری مرغ تخمگذار استان انجام شده است که این امر می‌تواند نوید سالی پربار در عرصه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان باشد.

زنگویی با اشاره به نظارت دامپزشکی بر تمام مراحل تولید از آمادگی سالن قبل از ورود جوجه، پاکسازی سالن ها، ورود جوجه و پولت تخمگذار از واحد‌های مجاز و معتبر واکسینه شده، تمام عملیات‌های بهداشتی را با کمک کلینیسین‌های بخش خصوصی مستقر در استان به انجام می‌رساند.

رئیس اداره بررسی و مبارزه با بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل خراسان جنوبی از هم استانی‌ها خواست با خرید مرغ و تخم مرغ بسته بندی شده و تولید شده در مراکز با نظارت دامپزشکی در حفظ سلامت جامعه یاری رسان دامپزشکی باشند.

برچسب ها: مرغداری ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.