معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی کرمانشاه با اشاره به اینکه آمار سرقت‌ها در کرمانشاه ۱۸ درصد کاهش داشته است، جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر را عاملی برای کاهش سرقت‌ها دانست.

فرزاد اکبری معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آمار ۶ ماهه در حوزه طرح‌های اجرایی حوزه نیروی انتظامی، گفت : در این مدت ۷۸ طرح پشتوانه‌ای و ۲۱۵ طرح مقابله‌ای در استان کرمانشاه دنبال شده که بر همین اساس در آمار وقوع سرقت‌ها با اقدامات ایجابی شاهد روند کاهشی این حوزه بودیم.

وی مطرح کرد: با ورود قاطعانه پلیس در طرح مقابله‌ای و پیشگیرانه برای امر سرقت امسال شاهد کاهش آمار سه ماه دوم امسال نسبت به سه ماه اول امسال بودیم که در مجموع در ۶ ماهه نخست امسال شاهد کاهش ۲۸ درصدی سرقت در استان کرمانشاه هستیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه در اکثر مواقع در سایر استان‌ها سرقت‌های کلان آمار بالایی دارند، اما این امر در استان کرمانشاه آمار پایین‌تری داشته و تنها ۲۶ درصد سرقت‌ها مهم و ۷۴ درصد دیگر مربوط به سرقت‌های جزئی است.

 اکبری به علت آمار سرقت‌های جزئی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: علت اصلی این امر وجود معتادین متجاهری است که در شهر پراکنده بوده و در صورتی که برنامه منسجمی برای جمع آوری آن‌ها صورت گیرد با همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه می‌توان این افراد را با آموزش لازم به فضای اشتغال و ساماندهی نزدیک کرد.

وی در این بازدید علاوه بر مطالب مطرح شده به آمار معتادین استان، تعداد سارقان، خرده فروشان مواد دستگیر شده، میزان مواد مخدر کشف شده، میزان وقوع تصادفات در ۶ ماه گذشته، میزان تردد‌های اربعین از کرمانشاه، فعالیت‌های مرکز فوریت‌های ۱۱۰، برخورد با فروشندگان سلاح و کاهش جرایم در ۶ ماه گذشته نیز اشاره و توضیحات لازم را بیان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.