نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: شکل‌گیری تحول در فلسطین و تقویت مقاومت اسلامی که این روز‌ها شاهد آن هستیم یک نعمت الهی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز دوشنبه در آیین گشایش مرکز تخصصی شیخ مفید (ره) حوزه علمیه استان گفت: امروز شاهد شکل‌گیری تحول به معنای واقعی در مساله فلسطین هستیم و آنچه رهبر معظم انقلاب سال‌ها فرموده‌اند، اکنون شکل عملی به خود گرفته است و فلسطین و فلسطینی‌ها امروز صد‌ها برابر بیدارتر از قبل و دشمنان آن‌ها ضعیف‌تر از گذشته شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به فرموده رهبر معظم انقلاب به دست خودش نابود می‌شود، تصریح کرد: بزودی نابودی تمام عیار صهیونیست را شاهد خواهیم بود.

نکونام در ادامه با ابراز خشنودی و رضایت نسبت به تاسیس مرکز تخصصی شیخ مفید (ره) در استان، اظهار داشت: از زمانی که در این استان مسئولیت برعهده گرفتم مدام و مستمر بر راه‌اندازی این مرکز تاکید می‌کردم و اگر چه این اقدام، سال‌ها زمان برد و تلاش‌های بسیاری برای تحقق آن شکل گرفت، اما امروز شاهد به ثمر رسیدن این تلاش‌ها هستیم و دغدغه‌ها در این رابطه برطرف شد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: امروز شرایط کشور و جهان اسلام تغییر کرده است به‌طوری‌که در سال‌های قبل از انقلاب تنها فقه و اصول رایج بود و نیاز جامعه را پاسخ می‌داد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشته‌های بسیاری متناسب با نیاز جامعه و ضرورت‌های جهان اسلام مطرح شد به گونه‌ای در حال حاضر ۴۰۰ رشته در این خصوص ساماندهی شده و تعداد زیادی از آن در کشور و استان در حال تدریس است.

امام جمعه شهرکرد همچنین بر ضرورت توجه به شاخص‌های تعهد و تخصص در استخدام‌ها تاکید کرد و گفت: باید مدام و مستمر این موضوع را تذکر دهیم که در استخدام‌ها تخصص و تعهد در کنار هم دیده شود و افرادی که تخصص‌های علمی دارند باید در کنار آن از ایمان و اخلاق نیز برخوردار باشند.

نکونام همچنین تقویت ارتباط ارکان جامعه با روحانیت را خواستار شد و گفت: در سایه این ارتباط تحولات خوبی در جامعه شکل می‌گیرد و امروز جامعه، ادارات و دستگاه‌ها نیازمند بهره‌گیری از وجود روحانیون هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار