محمد تقی گنجعلی گفت: جاده ارتباطی سامان – قراقوش به طول ۴۵ کیلومتر از جمله مناطق حادثهخیز چهارمحال و بختیاری است که با وجود اهمیت، اما اعتبار خوبی به این جاده تخصیص نمییافت به نحوی که در سال ۹۹ با وجود تصویب اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال، اما کار به خوبی انجام نشد و این جاده بهعنوان یکی از پروژههای نیمهکاره باقی ماند.
وی اظهار داشت: با روی کارآمدن دولت سیزدهم و اهتمام این دولت به ایجاد و تقویت زیرساختهای جادهای، در گام نخست معوقههای مربوط به این جاده پرداخت و در گام دوم مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق (۲) برای طرحهای بهسازی محور حاشیه زایندهرود از سامان تا قراقوش صادر شد.
فرماندار سامان گفت: با توجه به اینکه ۲ بخش مرکزی و زایندهرود و شهر سامان از جاده گردشگری سامان – قراقوش بهرهمند میشوند، سرعتبخشی در روند تکمیل و تعریض این جاده همواره از مطالبههای به حق مردم است.
بیشتر بخوانید
وی با بیان اینکه جاده سامان – قراقوش امسال با توجه با تخصیص اعتبار مناسب فعال است، اضافه کرد: در همین ارتباط ۶ کیلومتر اولیه از شهر سامان تا روستای ایلبگی در طرح توسعه قرار گرفته شده و پیمانکار مشغول به کار است.
گنجعلی ادامه داد: در زمان حاضر، آزادسازی زمینهای سامان تا سراهی هتل و پُل زمانخان انجام شده، محور نخست به دلیل تردد سنگین در مسیر شهرستان تیران اصفهان به سمت پل زمانخان در شهر سامان به دلیل ترافیک بالا در دستور کار قرار گرفت و همچنین محور سوادجان به شهر هوره و روستای قراوش به گرمدره در سال ۱۴۰۲در تعهد پیمانکار قرار دارد.
وی در خصوص جاده ۲ بانده سامان به تیران گفت: این جاده ارتباطی از جمله مصوبههای دور نخست سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری است که برای اجرای آن یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیشبینی شده است و انتظار میرود با تخصیص این اعتبار روند اجرای این پروژه سرعت گیرد.
گنجعلی در خصوص راههای روستایی شهرستان سامان اظهار داشت: پارسال ۶ جاده برای برون رفت از بُنبست شهرستان سامان پیشبینی شده است.
وی در خصوص جاده ابرار سامان به چمعالی ادامه داد: سال گذشته چهار کیلومتر از این مسیر با توجه به ترافیک بالا به دلیل حضور گردشگر در پل زمانخان آسفالت و یک کیلومتر و۳۰۰ متر از این مسیر (جاده کمربندی شهر سامان به سمت روستای چمعالی) هنوز باقیمانده است که در صورت بهرهبرداری بخش بزرگی از ترافیک این محور کاهش مییابد.
گنجعلی در خصوص جاده روستایی ایلبگی به شوراب صغیر گفت: یک کیلومتر از این جاده که معبر اصلی برای کاهش ترافیک محدوده پل زمانخان به شمار میرود باقیمانده بود که سال قبل آسفالت شد.