مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا از توزیع بیش از ۶۰ هزار قرص آهن و ویتامین D بین دانش آموزان این شهرستان خبر داد.

محمد یزدان‌پناه از خرید ۲۳ هزار عدد قرص ویتامین D و ۲۷ هزار قرص فرفولیک برای توزیع میان دانش آموزان شهرستان در طول سال تحصیلی جدید خبر داد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا گفت: مصرف آهن و ویتامین D برای سلامت بدن بسیار حائز اهمیت است.
 
وی ادامه داد: ۲۷ هزار عدد مکمل آهن بین دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم و ۳۳ هزار عدد مکمل ویتامین D نیز بین دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم مدارس شهرستان دنا توزیع می شود.
 
یزدانپناه با بیان اینکه کمبود ویتامین D در سراسر جهان از شیوع بالایی برخوردار است اضافه کرد: مقادیر کافی ویتامین D در گردش خون برای حفظ سلامت استخوان‌ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. 
 
مسئول واحد بهبود تغذیه شهرستان دنا هم گفت: شیوع کم خونی فقر آهن در دختران، بالاترین میزان شیوع کمبود آهن در بین گروه‌های سنی مختلف را شامل می‌شود.
 
پرتوان بیان کرد: کمبود آهن در این دوران، کاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری، افت تحصیلی و خستگی زودرس، ضعف و بی حالی، افزایش ابتلا به بیماری ها، افزایش مرگ و میر مادران باردار و تولد نوزادان کم وزن و نارس را به همراه دارد.
 
فرزاد پرتوان افزود: طرح مکمل یاری در مدارس به همت کارشناسان بهداشتی و همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان دنا در حال اجرا است.
 
وی ادامه داد: برای دانش آموزان دختر در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم به صورت هفتگی به مدت ۴ ماه ۱۶ عدد قرص آهن، تجویز می شود.دانش آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم مگادوز ویتامین دی را به صورت ماهیانه، یک عدد در ۹ ماه سال تحصیلی مصرف می کنند.
 
پرتوان گفت:هم اکنون مکمل‌های قرص آهن و ویتامین دی در مناطق شهری، روستایی و عشایری این شهرستان نیز در حال توزیع است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.