روستا‌های قزوین و لزوم ایجاد حلقه‌های گردشگری

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: روستا‌های قزوین با توجه به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود و قرار گرفتن در کنار یکدیگر، نیازمند ایجاد حلقه‌های گردشگری هستند.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین ضمن تاکید بر اینکه حلقه‌های گردشگری موجب جذب هرچه بیشتر گردشگران می‌شود،گفت: بسیاری از روستا‌های استان قزوین دارای جاذبه‌های گردشگری بکر و منحصر به فردی بوده و در نزدیکی روستا‌های هدف گردشگری قرار دارند که می‌توانند به حلقه گردشگری تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: با ایجاد حلقه‌های گردشگری بین چند روستا، مسافرت گردشگران هدفمند شده و روز‌های بیشتری را برای اقامت در روستا‌ها سپری می‌کنند.

غریب بیان کرد: گردشگران علاقه‌مند هستند که برای سیاحت در روستا‌های گردشگری به نقطه‌ای سفر کنند که همزمان و در طول زمان سیاحتی خود بتوانند از چند جاذبه گردشگری بازدید کنند.

این مسوول به ظرفیت مغفول مانده جاذبه‌های گردشگری در شهرستان بویین زهرا اشاره کرد و یادآور شد: در این شهرستان روستا‌هایی وجود دارند که دارای جاذبه‌های گردشگری بوده، اما متاسفانه و طی سال‌های گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین با تاکید بر اینکه بیشتر روستا‌های استان قزوین قابلیت گردشگری دارند، اظهار کرد: با بررسی عمیق در آداب و سنن مردم روستا و همچنین بنا‌های تاریخی می‌توان ایجاد حلقه‌های گردشگری را در دهستان‌ها آغاز کرد.

غریب یادآور شد: با ایجاد حلقه‌های گردشگری، توسعه روستایی از حالت نقطه‌ای خارج شده و شکل منطقه‌ای به خود می‌گیرد که انجام این مساله در جذب گردشگران داخلی و خارجی می‌تواند بسیار حایز اهمیت و مورد توجه قرار گیرد.

استان قزوین دارای ۸۴۲ روستای دارای سکنه و هشت روستای هدف گردشگری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار