رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: هم اکنون ۳۴۰ واحد فناور و ۷۴ شرکت دانش‌بنیان در این استان مشغول به فعالیت هستند.

مجید کزازی با معرفی ظرفیت‌های فناوری افزود: در استان همدان ۳۴۰ واحد فناور و ۷۴ شرکت دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند که تلاش شده زیرساخت‌های لازم برای حمایت حداکثری از این مراکز ایجاد شود.

او با بیان اینکه پارسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان فروش ریالی و ۵.۵ میلیون دلار فروش ارزی توسط واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان رقم خورد افزود: راهبرد اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور حذف خروج ارز از کشور و افزایش صادرات و ارزآوری است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: برخی از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور استان، دانش فنی و میزان تولید بالایی دارند و محصولات آن‌ها جایگزین محصولات خارجی در سطح بازار داخلی می‌شود و نیز نمونه خارجی محصولات برخی از آن‌ها یا وجود ندارد یا بسیار کم است.

کزازی با بیان اینکه شرکت‌ها در جلوگیری از خروج ارز فعالیت چشمگیری داشتند، افزود: یکی از شرکت‌ها در زمینه تولید قطعات خودرو فعال است به طوری که ۱۷ نوع محصول را تولید و در بازار عرضه می‌کند.

او گفت: زمانی که ایران مورد تحریم قرار گرفت و بازار خودرو دچار مشکل شد این شرکت با تولید قطعات خودرو توانست بازار داخلی را زیر پوشش قرار دهد و از خروج ارز جلوگیری کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان تاکید کرد: این شرکت سالیانه ۶۰ هزار قطعه خودرو هر کدام با ارزش معادل ۳.۸ دلار تولید می‌کند و با ۹ شرکت تامین‌کننده همکاری مستمر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار