بررسی الگو‌های پیش بینی وضع هوا و تصاویر ماهواره حاکی از ورود سامانه بارشی به کشور است که تا انتهای هفته استان مرکزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: عمده فعالیت این سامانه در استان طی امروز و فردا چهارشنبه به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود که در ساعاتی از چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و می‌تواند منجر به خیزش و نفوذ گردوخاک به استان شود و احتمال بعضی رگبار‌های پراکنده در ساعات بعدازظهر طی این مدت دور از انتظار نمی‌باشد. 
مردای افزود: بررسی‌های فعلی بیانگر افزایش فعالیت بارشی این سامانه در روز پنجشنبه به صورت رگبار باران، احتمال رعدوبرق و احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی می‌باشد که هر چند به طور کلی بارش‌ها قابل ملاحظه نخواهد بود، اما به دلیل طبیعت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها دور از انتظار نمی‌باشد.
او ادامه داد: فعالیت سامانه با شدت کمتر به صورت رگبار پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید در بعضی مناطق استان در روز جمعه ادامه خواهد داشت. 
به گفته کارشناس هواشناسی استان از لحاظ دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد از روز پنجشنبه دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت و تا ابتدای هفته آینده دمای هوا به طور محسوسی سردتر خواهد شد و در مناطق سردسیر استان به کمتر از پنج درجه سلسیوس خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.