مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: سهم خوزستان از طرح زراعت چوب تولید و کاشت سالانه ۳۰ میلیون اصله درخت است.

جمال موسویان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: طرح زراعت چوب در دولت سیزدهم آغاز شد و توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نقاط مختلف درحال اجرا است.

او سهم خوزستان از طرح زراعت چوب را تولید و کاشت سالانه ۳۰ میلیون اصله درخت عنوان کرد و افزود: بر همین اساس در مدت ۴ سال باید ۱۲۰ میلیون درخت اکالیپتوس در نقاط مختلف استان کشت شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان  ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده و توصیه‌های استاندار خوزستان، قرار است سالانه ۸۰ میلیون اصله درخت اکالیپتوس کاشته شود و ۲۹۰ هکتار زمین زیر کشت این گونه می‌رود و زمینه اشتغال ۵۸۰ هزار نفر را فراهم می‌کند.

آقای موسویان  می‌گوید: با اجرای این طرح خوراک حداقل ۵۰ کارخانه تولید چوب، کاغذ، ام دی اف و همچنین اسانس در استان فراهم خواهد شد.

او درخصوص تمهیدات لازم برای تامین آب طرح زراعت چوب گفت: کارگروهی به صورت مشترک با سازمان آب و برق خوزستان برای تامین آب تشکیل و جلسه‌های هفتگی به صورت منظم برگزار می‌شوند و بر این اساس بجز سال‌های اول تا سوم، نیاز آبی اراضی کمتر می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه آبیاری اراضی زیر کشت برای طرح زراعت چوب به صورت تحت فشار و قطره‌ای انجام خواهد شد، افزود: برای تامین آب، آب‌های نامتعارف، فاضلاب شهری، زهاب‌های نیشکر و... را مورد استفاده قرار خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار