بسته نظامی بیش از یک میلیارد دلاری آلمان برای اوکراین

وزارت دفاع آلمان از بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به ارزش بیش از یک میلیارد دلار رونمایی کرد.

تنش میان دولت بایدن با قانون‌گذاران جمهوری‌خواه باعث شد دو طرف به مصالحه‌ای در این زمینه به منظور تصویب بودجه‌ای موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال دست یابند. کاهش هزینه‌های دولت فدرال شامل قطع بسته‌های کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین بخشی از این مصالحه بود. اکنون کی یف با از دست دادن بزرگترین حامی مالی – تسلیحاتی خود، چشم به کشور‌های اروپایی برای پر کردن خلا آمریکا دوخته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آلمان امروز (سه شنبه) اعلام کرد برلین در راستای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه بسته کمک‌های نظامی جدید به ارزش یک میلیارد و یکصد میلیون دلار در نظر گرفته است. 

بوریس پیستوریس، وزیر دفاع آلمان در این زمینه به رسانه‌ها گفت: برلین همچنان خود را متعهد به حمایت نظامی از اوکراین می‌داند. بسته نظامی جدیدی که به کی یف اختصاص یافته است شامل سامانه‌های دفاع هوایی، تسلیحات، مهمات، و تانک می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: این بسته جدید که بسته زمستانی ما برای اوکراین است، باعث افزایش آمادگی رزمی این کشور در ماه‌های آینده خواهد شد. 

این مقام ارشد آلمانی با تشریح جزئیات کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، افزود: این بسته نظامی شامل یک سامانه پاتریوت، موشک‌های پیشرفته مادون قرمز (IRIS-T)، فلاک پانتسر گپارت (یک ضدهوایی خودکششی با چهار پرتاب کننده موشک) می‌شود. 

وزیر دفاع آلمان همچنین از تجهیز نیرو‌های ویژه اوکراینی با زره پوش‌ها و تسلیحاتی به ارزش ۲۰ میلیون یورو خبر داد که می‌تواند توان رزمی آن‌ها را در برابر نیرو‌های روسی افزایش دهد. 

برلین گرچه به دلیل تاریخ شوم خود و نقش محوری این کشور در جنگ جهانی اول و دوم در ابتدای جنگ اوکراین حاضر به ارسال تسلیحات به کی یف نبود، اما طی ماه‌های اخیر با فشار‌های آمریکا، در نهایت مقامات آلمانی پیشرفته‌ترین تسلیحات از جمله تانک‌های لئوپارد را به اوکراین ارسال کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار