دو خودروساز آلمانی بنز و بیامو اعلام کردند که فروش آنها در سه ماهه سوم بازار چین کاهش پیدا کرده و مشکلات زنجیره تامین و تغییرات مدل روی فروش بنز تاثیر گذاشته است.
مشکلات عرضه مرسدس بنز بر فروش جهانی آن نیز تأثیر گذاشت و در بازه ژوئیه تا سپتامبر فروش آن ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
شرکت بنز اعلام کرده تغییر مدل برای کلاس E و ایجاد مشکل در زنجیره تأمین فروش نهایی این خودروسازی را تحت تأثیر قرار داد.
گفتنی است که فروش وسایل نقلیه در سه ماهه سوم در بازار چین نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.
اما بیامو وضعیت بهتری در فروش داشت و از رشد ۵.۸ درصدی خودروهایش در خردهفروشی جهانی خبر داد که به بیش از ۶۲۱ هزار دستگاه خودرو در جولای تا سپتامبر رسیده است. اما همچنین اعلام کرد که فروش مدلهای BMW و Mini در چین ۱.۸ درصد کاهش یافته است.
بیامو اعلام کرد که فروش سالانه آن تا به امروز در چین ۱.۷ درصد افزایش داشته است، مجموع فروش جهانی مرسدس بنز هم امسال تا کنون ۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.