ایران سهم ۲۷ درصدی تولید علم فارماکولوژی در خاورمیانه دارد

معاون تحقیقات و فاوری وزیر بهداشت گفت: سهم ایران در تولید علم پزشکی در بخش فارماکولوژی ،داروشناسی در خاورمیانه ۲۷ درصد و علوم دیگر پزشکی ۲۴ درصد است.

یونس پناهی معاون تحقیقات و فاوری وزیر بهداشت در پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران گفت: ایران در زمینه همه علوم در جهان رتبه ۱۵ و از لحاظ فارماکولوژی رتبه ۱۴ را دارد.

وی با بیان اینکه رشد تولید علم در فارماکولوژی ثابت است و باید شتاب علمی در این بخش بهبود یابد، افزود: میانگین تولید علم از محل همکاری بین‌المللی ۳۰ درصد و در بخش فارماکولوژی ۳۸ درصد است.

به گفته وی، دنیای آینده مربوط به علم شناخت در ابعاد مختلف و این مهم رویکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پزشکی فرادقیق و فردمحور، توجه به هوش مصنوعی در علم پزشکی و تولید فرآورده‌های دارویی جدید با کمترین وابستگی باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: امروزه چند هدف از جمله دستیابی به دستاورد‌های علمی، مرجعیت علمی و قرارگیری در فهرست سرآمدان علمی و پزشکی در عرصه تحقیقات و پژوهش پیگیری می‌شود.

پناهی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: تحقیقات باید مساله محور و در رفع نیاز‌های مردم در زمان حال و آینده موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.