کنگره بین‌المللی فارماکولوژی ایران در سمنان آغاز شد

پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از محققان و استادان برجسته داخلی و بیش از هفت کشور جهان روز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان آغاز شد.

برگزاری کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران دارای قدمت بیش از ۵۰ سال است و طبق بررسی‌ها اولین کنگره آبان ۱۳۴۵، دومین دوره ۱۳۵۱ و سپس به صورت منظم هر ۲ سال یکبار برگزار شده است.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در آیین افتتاحیه این رویداد گفت: پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران دارای ۳۰۰ سخنران است که ۱۵ سخنران آن را استادان برجسته بین المللی تشکیل می‌دهد.

علی رشیدی پور افزود: ۴۶ سمپوزیوم و سخنرانیِ هشت تا ۱۴ محقق در هر سمپوزیوم از پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران برنامه‌ریزی شد و ۲۵ کارگاه آموزشی و تحقیقاتی در چارچوب این کنگره برگزار می‌شود و برگزاری چند گارگاه دیگر تا یک ماه پس از برگزاری کنگره در دستور کار است.

وی بیان کرد: حدود ۹۰۰ مقاله علمی شامل ۵۵۰ مقاله به صورت پوستر، ۳۴۳ مقاله به همراه سخنرانی در پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ۱۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ارایه می‌شود و ۲۵ مقاله مربوط به دانشمندان خارجی در این رویداد علمی ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.