هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی، استان از فردا پنجشنبه تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی، برای فردا پنجشنبه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی، به ویژه در مناطق کوهستانی استان خواهیم بود که پیامد آن رگبار باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد‌های به نسبت شدید و با احتمال ریزش تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: برای روز پنجشنبه همچنین با توجه به وزش باد‌های به نسبت شدید شمالی، کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که این کاهش به طور میانگین تا ۱۰ درجه سانتیگراد در طول روز بوده که این میزان در مناطق کوهستانی کمی بیشتر پیش بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: به همین جهت، احتمال لغزندگی سطح جاده ها، گرفتگی معابر عمومی و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه و مسیل‌ها وجود دارد.

به گفته بهروزی، برای فردا همچنین احتمال برخورد صاعقه، خسارت به سازه‌های سبک و موقت و خیزش گرد و خاک محلی پیش بینی شده است.

بهروزی یادآور شد: توصیه می‌شود شهروندان ضمن رعایت احتیاط در رانندگی، از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خودداری کرده و طی این مدت نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک و موقت محیط پیرامونی خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ناپایداری‌ها با جمعه در سطح استان ادامه دارد که البته برای فردا از گسترش بیشتری برخودار است.

بهروزی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با ۹ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۳ تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار