سلیم اصغری طول اجرای این عملیات را ۲۷۵ کیلومتر بیان کرد و افزود:تاکنون ۱۱۰ کیلومتر آن اجرا شده است.
به گفته وی، آسفالت حفاظتی محور مرزنکلاته، قلعه جیق، آق قلا، توسکستان، شاهکوه، مجن و محور آزادشهر به مینودشت و برعکس و محور گنبد- اینچه برون از جمله آنهاست.
اصغری، یکی از مهمترین روشها درنگهداری پیش گیرانه وضعیت رویه راهها را، استفاده از انواع آسفالتهای حفاظتی ذکر کرد و گفت: روش اسلاری سیل (Slurry Seal) از مصالح خوب دانه بندی شده، پیوسته، زبر و تمیز فاقد آلودگی، آب، فیلرهای معدنی و یا مواد مضاف که بصورت یکنواخت با یک نوع قیر امولسیون، ترکیب میشوند که برای ترمیم فرسودگی و خرابی سطح راهها ضروری است و باعث کاهش هزینهها و افرایش کارایی راهها میشود.