پوتین: حمله به نورد استریم اقدام تروریسم بین المللی بود

رئیس جمهور روسیه حمله به خط لوله نورد استریم یک اقدام تروریسم بین المللی بود.

حمله به خط لوله نورد استریم ۲ که گاز صادراتی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌رساند باعث شد بخش قابل توجهی از درآمد‌های مسکو کاهش یابد. گرچه هنوز مشخص نیست چه کسی این اقدام را انجام داده، اما انگشت اتهام به سوی آمریکا و متحدانش نشانه رفته است. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد حمله به خط لوله نورد استریم یک اقدام آشکار تروریسم بین المللی بوده است. 

وی در نشست مربوط به هفته انرژی روسیه خاطر نشان کرد: ما شاهد آن هستیم که خط لوله نورد استریم منفجر می‌شود، اما هیچ کس اقدام به انجام تحقیقات پیرامون آن نمی‌کند! من از مواضع بسیاری از کشور‌های اروپایی در این زمینه شگفت زده هستم. این انفجار یک اقدام تروریسم بین المللی بوده است. 

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: اینکه یک تیم تروریستی بخواهد به صورت یک شبه اقدام به انفجار خط لوله نورد استریم بدون کمک یک دولت بکند اقدامی ناممکن است. این انفجار حتما با هماهنگی تروریسم بین المللی در سطح یک دولت انجام شده است. 

پوتین با اشاره به تحریم‌های غرب به ویژه اتحادیه اروپا علیه حوزه انرژی روسیه خاطر نشان کرد: اقتصاد اروپا از زمان اعمال تحریم‌ها علیه انرژی روسیه تبعات سنگینی را تجربه کرده و اکنون رشد اقتصادی اش به سطح صفر رسیده است. 

وی در پایان اولویت دولت روسیه را تامین نیاز‌های انرژی داخلی عنوان کرده و تاکید کرد: ما به دنبال افزایش ظرفیت‌های تولید داخلی انرژی خود هستیم. اقتصاد روسیه در حال گذراندن یک مرحله اصلاح ساختاری است که به دلیل تغییرات در حوزه انرژی صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار