بهره برداری از ۱۰ طرح حوزه وقف در چهارمحال و بختیاری

۱۰ طرح سرمایه‌گذاری حوزه وقف در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ طرح عمرانی حوزه وقف با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال روز چهارشنبه در استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مهمترین طرحی که امروز در استان به بهره‌برداری رسید، مزرعه پرورش ماهی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال است که منافع سالانه این طرح شیلاتی با تولید ۱۰۰ تن ماهی با درآمد ۱۶ سال گذشته موقوفات استان برابری می‌کند.


بیشتر بخوانید


امیری ادامه داد: یک طرح دیگر در حوزه کشاورزی شامل مزرعه آبیاری نوین شیخ‌رجب در فرخشهر با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که زمین موقوفی این اراضی کشاورزی در سال‌های اخیر آزاد شده و هم اکنون با مجهز شدن به سامانه آبیاری قطره‌ای سطح زیرکشت باغات گردو در این زمین چندین برابر شده است.
وی با اشاره به اجرای محوطه آستان امامزاده روستای چین، اظهار کرد: برای این طرح نیز ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
امیری ادامه داد: همچنین بهره‌برداری از تربت‌خانه آستان امامزاده حمزه‌علی با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال و افتتاح رواق و تربت‌خانه آستان امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده در این روز به شمار می‌رود.
وی با اشاره به مرمت و بازسازی تعدادی از مساجد و امامزادگان استان از جمله امامزاده بارده و شیخ‌شبان، گفت: برای اجرای این تعداد طرح نیز ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار