هانی‌زاده گفت: وحشت صهیونیست‌ها این است که علاوه بر غزه، جبهه‌های دیگری در سوریه و جنوب لبنان گشوده شود.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به حمله نیروهای مقاومت به شهر حیفا گفت: اکنون عملیات طوفان الاقصی وارد مرحله حساسی شده است.

وی گفت: نیرو‌های رزمنده  بعد از محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و قطع آب و برق این منطقه که تراکم بالایی هم دارد چند گزینه را در دستور کار قرار داده‌اند که یکی از این موضوعات هدف قرار دادن شهر حیفا بود به طوری که این شهر ویژگی‌های خاصی برای صهیونیست‌ها  دارد.

هانی زاده گفت: شهر حیفا دارای اهمیت راهبردی به لحاظ تامین آب ۵۰ درصد از شهرک‌ها و شهر‌های سرزمین‌های اشغالی است و این موضوع به نظر می‌رسد در دستور کار رزمندگان گروه‌های مقاومت قرار گرفته است، زمانی  که آب و برق بر روی مردم غزه قطع می شود طبیعتاً  باید مقابله‌ای را هم رزمندگان فلسطینی انجام دهند.

این کارشناس مسائل بین الملل، درباره حمله اسرائیلی‌ها به مناطقی به جزء نوار غزه گفت: شرایط اکنون برای صهیونیست‌ها بسیار ناپایدار است و وحشت صهیونیست‌ها  این است که علاوه بر غزه، جبهه‌های دیگری در سوریه و جنوب لبنان گشوده شود.

وی گفت: به دلیل آن که رژیم صهیونیستی قادر به  مقابله نیست، اکنون در اراضی اشغالی و به طور مشخص غزه علی رغم محاصره شهر و قطع آب و برق و همچنین ۱۸۰۰ مورد بمباران هوایی،ابتکار عمل همچنان در دست رزمندگان فلسطینی است.

هانی زاده افزود: داده‌های میدانی مشخص می‌کند که رزمندگان فلسطینی چند هدف را در سرزمین‌های اشغالی در نظر دارند. یک مسئله شهر حیفا است؛ که آب شیرین کن‌های مهم اسرائیلی ها در آن جا است و اگر هدف قرار بگیرند ۵۰ درصد از شهر‌های سرزمین‌های اشغالی با قطعی آب مواجه می‌شوند و این برای صهیونیست‌ها قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: دیگری خیابانی در جنوب تل‌آویو است که محل تجمع دستگاه‌های امنیتی مانند موساد و ساختمان شماره ۲ نخست وزیری و ساختمان شاباک است  که اگر مورد هدف قرار گیرند طبیعتاً بخش مهمی از پیکره اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نابود می‌شود.

هانی زاده ادامه داد: در طول هفت دهه گذشته رژیم صهیونیستی به جز در سال ۲۰۰۶ ابتکار عمل میدانی را در دست داشته است، اما اکنون این موضوع به شکل دیگری و به ضرر آن‌ها رقم خورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار